نماد آخرین خبر

برترین شتاب دهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
برترین شتاب دهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند

ایسنا/در هشتمین دوره رویداد پردیس سامیت (پردیس سامیت ۱۴۰۳) از سه شتابدهنده و سه فضای کار اشتراکی برتر درسال ۱۴۰۳ تقدیر شد.

 رویداد پردیس سامیت با هدف ایجاد هم افزایی، انتقال تجربه و آموزش با رویکردی نوآورانه بین فعالین اکوسیستم استارت‌آپی طراحی شده است و دبیرخانه پردیس سامیت در یک برنامه بلند مدت تصمیم دارد با توسعه رویداد پردیس سامیت و حضور بخش‌های دیگر از مجموعه‌ها یا افراد تاثیرگذار در این اکوسیستم مثل سرمایه‌گذاران و سایر بازیگران اکوسیستم کارآفرینی مثل بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل به بزرگترین رویداد صاحب سبک استارت‌آپی در کشور و منطقه شود.

در اختتامیه رویداد پردیس سامیت ۱۴۰۳ که  در پارک فناوری پردیس برگزار شد، از سه شتابدهنده و سه فضای کار اشتراکی برتر در سال ۱۴۰۲ تقدیر شد.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط مرکز شتابدهی نوآوری، «شتابدهنده پرسیس ژن» به عنوان برترین شتابدهنده در سال ۱۴۰۲ معرفی و تقدیر شد. شتابدهنده‌های «هنام فارمد» و «پلنت» نیز به ترتیب به عنوان شتابدهنده‌های دوم و سوم معرفی شدند. تعداد تیم‌های جذب شده در دوره پیش شتابدهی، تعداد تیم‌های حاضر در دوره شتابدهی، تعداد خروجی موفق و گردش مالی از معیارهای ارزیابی شتابدهنده‌ها بوده است.

همچنین در این دوره از پردیس سامیت از سه فضای کار اشتراکی برتر در سال ۱۴۰۲ تقدیر شد. بر این اساس «فضای کار اشتراکی هفت و هشت» به عنوان رتبه اول، «فضای کار اشتراکی آبی-سفید» به عنوان رتبه دوم و «فضای کار اشتراکی زاویه» به عنوان رتبه سوم فضاهای کار اشتراکی در سال ۱۴۰۲ معرفی و تقدیر شدند.

از معیارهای ارزیابی این فضاها می توان به تعداد افراد مستقر در فضا، تعداد افراد در فضای اختصاصی، گردش ملی و امکانات و زیرساخت فضای کار اشتراکی اشاره کرد.

به نقل از روابط عمومی منطقه بین‌المللی نوآوری ایران، هشتمین دوره رویداد پردیس سامیت با گردهمایی اعضای مرکز شتابدهی نوآوری اعم از شتابدهنده‌ها، مدیران فضاهای کار اشتراکی و برگزار کنندگان رویدادهای کارآفرینی در پارک فناوری پردیس برگزار شد.  در این رویداد علاوه بر گزارش عملکرد ۱۰ ساله مرکز شتابدهی نوآوری، پنل‌هایی با موضوعات بررسی نقش شتابدهنده‌ها در زیست بوم نوآوری، تجربه ادغام شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی، نقش بروکرها در زیست بوم نوآوری و بررسی فرصت‌های فضاهای کار اشتراکی برگزار شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar