برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پایان محدودیت‌ها؛ نیوزیلند می‌گوید اکنون هیچ مبتلایی به کرونا ندارد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
پایان محدودیت‌ها؛ نیوزیلند می‌گوید اکنون هیچ مبتلایی به کرونا ندارد

ديجياتو/ شهروندان نيوزيلندي ديگر لازم نيست فاصله اجتماعي را رعايت کنند و محدوديتي براي حضور در مکان‌هاي عمومي و اجتماعات نخواهند داشت. زندگي در نيوزيلند به حالت طبيعي باز مي‌گردد و نيوزيلندي‌ها واقعا توانستند کرونا را شکست بدهند؛‌ البته مرزهاي اين کشور هنوز بسته است.
بيش از دو هفته است که هيچ مورد بيماري کرونا در نيوزيلند گزارش نشده و اين کشور در سطح يک يعني پايين‌ترين سطح هشدار کرونا قرار گرفته است و اين يعني پايان محدوديت‌هاي کرونايي براي شهروندان نيوزيلندي.
  
« جاسيندا آردرن» نخست وزير نيوزيلند پس از شنيدن اين خبر که در کشورش دو هفته است هيچ مورد ابتلا به ويروس کرونا گزارش نشده، به شدت خوشحال شد و گفت:
«با وجودي که در شرايط بحراني از نظر همه گيري کرونا قرار نداريم؛‌ اما نبايد تصور کنيم که زندگي به شرايط قبلي خود بازگشته و بايد عزم خود را جزم کنيم تا با تمرکز بر امتداد اين وضعيت، براي احيا اقتصاد کشور نيز تلاش کنيم. هنوز کارهاي زيادي براي انجام دادن داريم. اکنون مي‌‌توانم بگويم: نيوزيلند، متشکرم.»
فروردين‌ماه امسال نيوزيلند در وضعيت بحراني و هشدار سطح چهار کرونا قرار داشت و مجبور شد با تعطيلي مدارس، اداره‌ها و کليه مشاغل و خانه نشيني شهروندان شرايط را از حالت بحران خارج کند.


پس از گذشت پنج هفته وضعيت از حالت اضطرار خارج شد و برخي مشاغل ضروري توانستند به محل کار خود باز گردند؛ اما روند قرنطينه ادامه پيدا کرد و همين مساله باعث شد از آمار مبتلايان به ويروس کرونا هر روز کاسته شود.

در حدود 17 روز است که هيچ مورد ابتلا به ويروس کرونا در اين کشور گزارش نشده است. طبق قوانين جديد، کليه مدارس و مراکز آموزشي مي‌توانند به صورت حضوري کلاس‌ها را برگزار کنند. برگزاري مراسم‌هاي مختلف نيز بلامانع است. با وجودي که ديگر نيازي به رعايت فاصله اجتماعي نيست ولي دولت نيوزيلند مردم را کماکان تشويق مي‌کند که اين موارد را رعايت کنند.
مرزهاي اين کشور به روي مسافران خارجي بسته است و نيوزيلندي‌هايي که از خارج از کشور مي‌آيند بايد 14 روز در  قرنطينه به سر ببرند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره