برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

تولد یک جزیره جدید در اقیانوس آرام

منبع
سيناپرس
بروزرسانی
تولد یک جزیره جدید در اقیانوس آرام

سیناپرس/ بررسی تصاویر ماهواره ای نشان می دهد اخیراً یک جزیره جدید در جنوب اقیانوس آرام ظاهر شده است، اما هنوز نامی ندارد. این جزیره بر اثر فعالیت های آتش فشانی به وجود آمده است.
زمین شناسان خبر از تولد یک جزیره جدید در اقیانوس آرام داده و اعلام کردند باید این جزیره تازه تاسیس در نقشه های جغرافیایی وارد شود. 
این جزیره  جدید پس از فوران یک آتشفشان زیر آب در اوایل ماه جاری دیده شد. بر اساس گزارش های رسمی، در نزدیک منطقه تونگا، گدازه تراوش کرده و بخار و آب را به بالای سطح بیرون می راند.
گفتنی است زمانی که فوران اصلی آتش فشانی در ۱۰ سپتامبر رخ داد، روند شکل گیری این جزیره شروع شد.  ناسا می گوید که طی دو هفته گذشته آب مناطق اطراف جزیره  دچار تغییر رنگ شده و آنها با استفاده از ماهواره  Operational Land Imager-2  از این مکان عکس گرفتند.

محققان احتمال می دهند که تغییر رنگ آب دریای اطراف  این منطقه تازه ایجاد شده، حاوی ذرات معلق و قطعات سنگ‌های آتشفشانی و گوگرد است.
به گفته ناسا، این نوع جزایر معمولاً دوام زیادی ندارند. با این حال، مواردی وجود دارد که آنها می توانند برای سال ها وجود داشته باشند. یک مثال واضح در این رابطه، جزیره ای است که توسط آتشفشان Late'iki در سال ۱۹۹۵ ایجاد شده و برای ۲۵ سال دوام آورد.
مرکز خدمات زمین شناسی تونگا اشاره می کند که وسعت این جزیره حدود  ۴ هزار متر مربع با ارتفاع کمی بیش از ده متر از  سطح دریا تخمین زده می شود. مقامات محلی به تمامی کشتی های عبوری از این منطقه هشدار می دهند که فاصله ۴ الی ۵ کیلو متری را از منطقه حفظ کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره