برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
سینما و چهره ها

فیزیکدانی که سارق مسلح شد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
فیزیکدانی که سارق مسلح شد

آخرین خبر/ دنیای فیزیک کوانتوم و مفاهیم مربوط به نسبیت، زمان و... از جذاب‌‌ترین مسائل علمی است که ذهن بشر را به خود مشغول کرده. سیاه‌‌چاله، کرم‌‌چاله، نسبی بودن زمان، امکان این‌‌که در زمان سفر کنیم، تله‌‌پورت از مکانی به مکانی دیگر و تمام چیزهایی که در دایره «فیزیک غیرممکن‌‌ها» قرار می‌‌گیرد شاید عجیب و سوژه فیلم‌‌های فانتزی باشند اما در آثار فیزیک‌‌دانان شاخصی مثل «میچیو کاکو» که از نظریه‌‌پردازان تئوری «ام» و «ابرریسمان‌‌ها» است شرح داده شده‌‌اند. حدود 30 سال قبل سریال محبوب «جهش کوانتومی» با تکیه بر همین نظریات و دراماتیزه کردن‌‌شان توانست پربیننده باشد. چندی قبل شبکه محبوب NBC اسپین‌‌آفی از آن سریال محبوب را در همان حال و هوا تولید و پخش کرد که برای لذت بردن از آن نیازی به تماشای سریال قبلی نیست. کافی است به دنیای فیزیک کوانتوم علاقه‌‌مند باشید تا از ظرفیت‌‌های یک درام علمی و تخیلی برپایه نظریات جدید فیزیک لذت ببرید. با معرفی این سریال همراه ما باشید.

به‌‌دنبال کشف اسرار زمان

دکتر سم بکت فیزیکدانی است که یک شتاب‌‌دهنده ذرات را درست می‌‌کند (مشابه همان چیزی که در عالم واقع چند سال قبل در سِرن سوئیس رونمایی و استفاده شد). بکت که به دستگاهش ایمان دارد خودش داخل آن می‌‌شود تا امکان سفر در زمان را از طریق برخورد ذرات ریزاتمی آزمایش کند. اما طی 30 سال ناپدید شده و خبری از او نمی‌‌شود. سال‌‌ها بعد یک فیزیک‌‌دان برجسته دیگر می‌‌خواهد با ورود به این دستگاه هم به اسرار سفر در زمان پی ببرد هم از ناپدید شدن دکتر بکت سردربیاورد. اما سفر او در زمان بی‌‌چالش نیست. او در زمان دیگری به‌‌خودش می‌‌آید در حالی که تبدیل به آدم دیگری هم شده. آدمی که برای خودش آشنا نیست اما دیگران از او انتظاراتی دارند. در این بین یک دوست قدیمی برای نجات او به گذشته می‌‌آید. (تماشای سریال با زیرنویس فارسی)

چرا ببینیم؟

سریال «جهش کوانتومی» یک درام تمام علمی نیست. گاهی اکشن می‌‌شود، گاهی پلیسی. شخصیت اصلی در اولین جهش کوانتومی‌‌اش سر از یک سرقت مسلحانه درمی‌‌آورد. تصور کنید دانشمندی را که جایگاه علمی بزرگی دارد اما ناغافل می‌‌فهمد در زمان یا دنیایی دیگر یک سارق مسلح است. مفهومی که به واقعیت‌‌های چندگانه یا اصطلاح عامیانه‌‌اش جهان‌‌های موازی هم می‌‌تواند اشاره داشته باشد. اگر از دنیای چنین سریالی خوش‌‌تان می‌‌آید می‌‌توانید با کمک لینک زیر سریال را با زیرنویس فارسی تماشا کنید.

>>> تماشای سریال با زیرنویس فارسی

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:





 

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar