نماد آخرین خبر

گردشگر ترکیه‌ای: خیلی خوشبختم عاشورای یزد را دیدم

منبع
تسنيم
بروزرسانی

تسنیم/ یک گردشگر ترکیه‌ای با ابراز خوشحالی از حضور در مراسم عزاداری یزد گفت: من خیلی خوشبخت هستم که توانستم عزاداری یزد را از نزدیک ببینم.

یکی از گردشگران ترکیه‌ای حاضر در مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی در مسجد روضه محمدیه(حظیره) یزد، با ابراز خوشحالی از اینکه توانسته در این مراسم بسیار زیبا حاضر شود اظهار داشت: خیلی برنامه تاثیرگذاری بود و من خیلی خوشبخت هستم که توانستم این برنامه عزاداری را در یزد ببینم.
وی ادامه داد: ما افرادی هستیم که با مهر و محبت اهل بیت(ع) بزرگ شدیم و هم حضرت علی(ع)، حضرت امام حسین(ع) و حضرت محمد(ص) برای ما مهم هستند.
این گردشگر ترکیه‌ای خاطرنشان کرد: برای اتحاد جهان اسلام اینها مقدمه‌ای بسیار خوب هستند تا همه مردم بتوانند بیایند و این مراسم را از نزدیک ببینند.
وی گفت: علیرغم اینکه هوا در یزد بسیار گرم بود، ما هیچ احساس خستگی نکردیم و خیلی خوشحال هستیم که این مراسم را از نزدیک دیدیم و امیدواریم که یک روز جهان اسلام با اتحاد و برادری بتواند بیشتر اهل بیت(ع) را بشناسد.

گردشگر زن ترکیه‌ای: مروج عزاداری یزد خواهم بود
یک گردشگر ترکیه‌ای دیگر در حاشیه حضور در مراسم عزاداری مردم یزد در مسجد روضه محمدیه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: قبل از اینکه به یزد بیایم در ارتباط با این مراسم محرم و این مراسم آیینی اطلاعات خیلی کمی داشتم و اینقدر موضوع را جدی نمی گرفتم.
وی با این وجود وقتی که وارد این مراسم شدم، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم و تازه متوجه شدم که چطور بعد از گذشت این همه سال توانستم این برنامه را از جان و دل ببینم.
این بانوی ترکیه‌ای با بیان اینکه مراسم عزاداری محرم در یزد مراسمی بسیار تأثیرگذار است، گفت: خیلی خوشحال هستم که به این برنامه و مراسم بسیار زیبا آمدم و با آن آشنا شدم.
گردشگر ترکیه‌ای در ارتباط با نقش زنان در حادثه کربلا  بیان کرد: من می‌بینم که هم در آن حادثه و همچنین در مراسم آیینی امروز زنان ارتباط قلبی صمیمانه‌ای با این موضوع دارند و در حادثه کربلا هم این موضوع را ما در زنان می‌بینیم.
وی تصریح کرد: خیلی خوشحالیم که به همراه خودم و با گروه به اینجا آمدیم و این مراسم را دیدیم، من در اینجا دیدم که برخی از خانم‌ها در عزاداری اشتراک و فعالیت زیادی می‌کنند و بعضی هم بی‌صدا عزاداری می‌کنند که همه آنها برای ما ارزشمند هستند.
وی با بیان اینکه من تفاوتی بین خانم‌ها و آقایان قائل نمی‌شوم، گفت: بعد از اینکه به کشورم ترکیه برگردم، عکس‌ها و فیلم‌های این مراسم را انتشار خواهم داد و برای شناساندن این مراسم به همه تلاش خواهم کرد و امیدوارم که روزی همه مردمان دنیا به ویژه جهان اسلام به ایران بیایند و این مراسم را از نزدیک مشاهده کنند.
این گردشگر ترکیه‌ای با اشاره به میهمان نوازی بسیار خوبی که یزدی‌ها از وی داشتند، گفت: از مهمان نوازی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره