نماد آخرین خبر

عزاداری روز عاشورا در مسکو و مناطق مسلمان‌نشین روسیه

منبع
ايرنا
بروزرسانی

ایرنا/ صدها نفر از شیفتگان و دوستداران مکتب حسینی در مسکو و دیگر مناطق مسلمان‌نشین روسیه روز سه‌شنبه همزمان با فرارسیدن روز عاشورای حسینی در سوگ شهادت امام حسین (ع) عزاداری کردند.

مناطق مختلف روسیه، از جمله پایتخت این کشور از جمله در مسجد خاتم‌النبیاء (ص)، حسینیه حضرت فاطمه زهرا (س)، مسجد شیعیان و مرکز اسلامی مسکو ، صحنه ابراز عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان بود .
در مساجد و حسینیه‌های شهر شیعه نشین دربند در جمهوری داغستان، مسجد امام علی(ع) سن‌پترزبورگ، حسینیه شیعیان شهر یکاترینبورگ، حسینیه کنسولگری‌های ایران در آستراخان و شهر کازان نیز مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی با حضور مسلمانان و اتباع ایرانی ، آذری ، افغانی ، تاجیکی ، عراقی و لبنانی برگزار شد.
در مرکز اسلامی مسکو ، براساس سنتی دیرین ، عزاداری سالروز شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت ، بی وقفه از غروب تاسوعا تا ظهر عاشورا ادامه داشت.
مراسم شب‌زنده‌داری شب عاشورای حسینی در مرکز اسلامی مسکو با حضور حماسی دلداگان حسینی از نماز مغرب تاسوعا آغاز شد و پس از اقامه عزا ، سخنرانی مذهبی و مراسم سینه‌زنی تا نماز ظهر عاشورا ادامه داشت.
در ظهر عاشورای حسینی نیز نماز جماعت در حسینیه‌ها و مساجد شیعیان این کشور اقامه شد.
علاوه بر مسجد خاتم الانبیا (ص) ، نماز جماعت ظهر عاشورا به یاد حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) و یاران باوفایش، در مرکز اسلامی مسکو ، مسجد شیعیان پایتخت و برخی دیگر از مناطق روسیه همچون دربند، ماخاچ قلعه اقامه شد.
این آیین روز سه‌شنبه در مسجد خاتم‌الانبیا (ص) مسکو پس از قرائت زیارت عاشورا برپا شد.
در این آیین ، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهی مدیر نمایندگی دانشگاه المصطفی در روسیه و حوزه اوراسیا به بیان ابعاد و اهداف قیام حضرت سیدالشهدا (ع) پرداخت.
این مراسم که باحضور جمعی از شیعیان پایتخت روسیه از ملیت‌های مختلف برگزار شد، با سوگواری و سینه زنی در رثای شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش همراه به پایان رسید

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره