نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

واکنش چمران به کارزارهای موافق و مخالف زاکانی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واکنش چمران به کارزارهای موافق و مخالف زاکانی

ایسنا/رئیس شورای شهر تهران در واکنش به کارزارهای مخالفت یا موافقت با شهردار تهران گفت: ما تابع قانون هستیم و هر چه قانون بگوید باید انجام دهیم.

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای جلسه امروز گزارشی از سوی آقای امانی درخصوص بازدید از یکی از محلات منطقه ۱۱ ارائه خواهد شد. پس از آن نیز یک فوریت طرح شهرداری تهران در مورد آرامستان‌های جدید که به شورا آمده مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ البته مباحث اصلی این موضوع در صورت تصویب یک فوریت در کمیسیون‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد و به صورت علنی مطرح نمی‌شود؛ چراکه باید به دنبال خرید زمین بروند و این زمین‌ها خریداری شود.

وی افزود: زمین‌ها برای احداث آرامستان‌های جدید در نقاط مختلف یعنی در چهار گوشه شهر تهران در چهار منطقه است که این موضوع در سطح شهر تقسیم می‌شود؛ چراکه شاهد هستیم شب‌های جمعه شلوغی و ترافیک بسیاری در مسیر بهشت زهرا (س) و قم شکل می‌گیرد.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اصلاح مصوبه‌ای برای صدور مجوز حفاری یکی دیگر از دستور جلسات امروز است و پس از آن نیز گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی توسط معاونت عمرانی شهرداری تهران ارائه خواهد شد. در جلسه آینده نیز واگن‌هایی که از چین خریداری شده و هیأتی که برای بازدید نخستین واگن ساخته شده به چین رفته بودند، گزارشی را ارائه خواهند کرد.


چمران در پاسخ به سوالی درخصوص نرخ کرایه تاکسی‌های برقی گفت: نرخ کرایه را شورا تصویب کرده است. هنگامی که نرخ تعیین می‌شد مصوب شده بود که اگر تاکسی‌های گران‌قیمت به ناوگان آمدند با توجه به اینکه قیمت خودروها بالاتر است و امکانات بیشتری نسبت به تاکسی‌های معمولی دارند می‌توان تا ۸۰ درصد نرخ کرایه را افزایش دهند؛ اما پیشنهاد تاکسیرانی این بود که ۵۰ درصد بیشتر افزایش صورت نگیرد لذا مقرر شد ۳۰ درصد کمتر از حد مجاز نرخ کرایه این تاکسی‌ها افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه قیمت این خودروهای برقی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، گفت: یکی از تاکسیرانان نامه‌ای نوشته بود و تاخت و تاز کرده بود که چرا به فکر ما نیستید و بنده اعلام کردم ما بیش از آن چیزی که شما فکر می‌کنید به فکر شما هستیم. با توجه به اینکه بنزین مصرف نمی‌کنید برابر مصوبه هیأت دولت، وزارت نفت مکلف است مابه‌التفاوت صرفه‌جویی در بنزین را پرداخت کند؛ اما اعلام می‌کند که اول این خودروها کار خود را آغاز کنند و با توجه به کاهش مصرف بنزین مابه‌التفاوت حدود ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت شود؛ اما ما می‌گوییم این مبلغ ابتدای کار پرداخت شود که البته هنوز به نتیجه نرسیده است. شهید رئیسی با این موضوع موافقت کرده بودند و امیدواریم در این ایام این موضوع به نتیجه برسد چراکه برای تاکسیرانان سخت است و این مبلغ می‌تواند کمک بزرگی برای آنها باشد.

چمران درباره ادامه مسیر قبلی به ویژه در حوزه حمل‌ و نقل اظهارکرد: بنده هنوز صحبتی نداشتم و دولت نیز هنوز تشکیل نشده، انتظار داریم راه طی شده ادامه پیدا کند که قطعا نتیجه آن به نفع مردم است. اقدام در حوزه حمل‌ونقل بسیار ارزشمند است و برای دولت‌ها نیز ارزشمند خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص باقی ماندن زاکانی به عنوان شهردار تهران تا پایان دوره ششم با توجه به کارزارهایی که در حمایت و یا مخالفت وی تشکیل شده است، گفت: ما تابع قانون هستیم و هر چه قانون بگوید باید آن را انجام بدهیم.

رئیس شورای شهر تهران درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه ۱۹ گفت: منطقه ۱۹ منطقه‌ای خاص است. مقدار زیادی زمین وقفی در آنجا وجود دارد که آنها را می‌فروشند و بدون اینکه پروانه دریافت کنند تصور می‌کنند وقتی زمین را خریداری کرده‌اند می‌توانند ساخت و ساز انجام دهند. عده‌ای هم کاسبی دارند و ساخت و ساز انجام می‌دهند و می‌فروشند. شرایط نامناسبی است که باید سخت در مقابل آن بایستیم. شهرداری باید جلوی این موارد بایستد و اجازه ساخت و ساز غیرمجاز ندهد و اگر کسی ساخت، تخریب کند.

وی تأکید کرد: من گلایه‌ای دارم که هنگامی که آب و برق می‌دهند افراد نیز ساخت و ساز انجام می‌دهند در حالی که تجاوز به حقوق عمومی است و باید جلوی این ساخت و سازها گرفته شود. البته تخریب‌ها نیز باید به صورت اصولی انجام شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره