نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

"کلاهبرداری مثلثی" را بیشتر بشناسید

منبع
مهر
بروزرسانی

مهر/رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: شیوه‌ای از سرقت‌های اینترنتی در سایت‌های آگهی خرید و فروش هستند که در آن شیادان سایبری با کپی کردن آگهی فروش یک شخص دیگر اقدام به کلاهبرداری از خریداران می‌کنند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت درباره کلاهبرداری مثلثی در سایت‌های خرید آنلاین گفت: کلاهبرداری‌های مثلثی شیوه‌ای از سرقت‌های اینترنتی در سایت‌های آگهی خرید و فروش هستند. که در آن شیادان سایبری با کپی کردن آگهی فروش یک شخص دیگر اقدام به کلاهبرداری از خریدارها می‌کنند.
وی افزود: در این نوع کلاهبرداری، مجرم با بازنشر آگهی فروش فرد دیگری (فروشنده واقعی)، برای خود مشتری پیدا می‌کند و زمانی که مشتری قصد واریز وجه را دارد، مجرم که همزمان با فروشنده واقعی به عنوان خریدار ارتباط برقرار و اطلاعات او را دریافت کرده است، شماره کارت صاحب اصلی آگهی را به او می‌دهد.
رئیس پلیس فتا پایتخت بیان کرد: در کلاهبرداری مثلثی شخص مجرم با پول فرد دیگری کالاهای خود را خریداری می‌کند.
وی افزود: بعد از واریز وجه، مشتری که تصور می‌کند مجرم یک فروشنده واقعی است، فیش واریزی را برای او ارسال می‌کند اما هر چه منتظر می‌شود، خبری از ارسال جنس خریداری شده نمی‌شود. چه اتفاقی افتاده؟ در واقع مجرم با دریافت فیش واریزی مشتری، آن را برای فروشنده واقعی می‌فرستد و خود را خریدار معرفی می‌کند، فروشنده نیز که از همه این اتفاقات بی خبر است، جنس را برای مجرمی که خود را خریدار معرفی کرده ارسال می‌کند.

رئیس پلیس فتا پایتخت برای پیشگیری از این گونه کلاهبرداری‌ها این نکات توصیه کرد: حتماً نسبت به احراز هویت فروشنده و خریدار اقدام کنید، معاملات خود را به صورت حضوری انجام دهید و از واریز بیعانه خودداری کنید. مشخصات واریز کننده مبلغ و خریدار را با هم تطبیق دهید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره