نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

کلاهبرداری ۸ میلیاردی از مستاجرین خانه‌های اجاره‌ای

منبع
مهر
بروزرسانی
کلاهبرداری ۸ میلیاردی از مستاجرین خانه‌های اجاره‌ای

مهر/رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند ۳ نفره کلاهبرداری که به ترفند اجاره ملک و دریافت مبلغ پیش پرداخت و یا رهن از محل متواری شدند، خبر داد.

سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: در پی وصول چندین فقره پرونده کلاهبرداری با یک شیوه و شگرد به پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان پایگاه دوم تحقیقات خود را آغاز کردند.
وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد اعضای این باند با جعل مدارک هویتی و الصاق تصاویر خود با کارت ملی جدید در سایت دیوار اقدام به اجاره ملک از افراد می‌کردند و پس از دریافت مبالغ هنگفت به عنوان پیش‌پرداخت یا رهن، بدون تحویل ملک متواری می‌شدند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با اقدامات اطلاعاتی، سرکرده باند به نام ساسان که دارای سابقه کلاهبرداری بود، شناسایی و در مخفیگاهش در دریاچه "خلیج فارس" تهران دستگیر شد.
وی با اشاره به اینکه در ادامه دو نفر از اعضای اصلی باند نیز در عملیاتی جداگانه دستگیر شدند، متذکر شد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد قابل توجهی اسناد و مدارک جعلی، وکالت‌نامه‌های جعلی، کارت‌های ملی جعلی و… کشف شد.


رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در جریان بازجویی‌ها، متهمان به ۸ میلیارد ریال کلاهبرداری با همین شیوه و شگرد اعتراف کردند.
سردار گودرزی در توصیه‌ای پیشگیرانه از وقوع جرم ادامه داد: شهروندان در هنگام معاملات ملکی در فضای مجازی، هوشیاری لازم را داشته باشند و از ارائه هرگونه وجه به عنوان پیش‌پرداخت یا رهن بدون رؤیت ملک و استعلام صحت مدارک خودداری کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ نفر از شکات این پرونده شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی سایر شکات احتمالی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره