نماد آخرین خبر

رایزنی معاون وزیر کشور و رئیس هلال‌احمر با وزیر کشور عراق برای تسهیل سفر زائران اربعین

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رایزنی معاون وزیر کشور و رئیس هلال‌احمر با وزیر کشور عراق برای تسهیل سفر زائران اربعین

ایرنا/ سید مجید میر احمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور و پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان و نماینده ویژه رئیس جمهور در ستاد مرکزی اربعین امروز یکشنبه با عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق دیدار و گفت‌وگو کردند و آخرین هماهنگی‌ها را برای تسهیل زیارت اربعین حسینی و حفظ سلامت زوار در عراق انجام دادند.

کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان و نماینده ویژه رئیس جمهور در ستاد مرکزی اربعین در خصوص هماهنگی‌های انجام شده و مصوبات جلسه دیدار با وزیر کشور عراق در خصوص ایام اربعین حسینی، افزود: در دیدار پیش از ظهر امروز با وزیر کشور عراق، مجوز پرواز بالگردهای امدادی هلال‌احمر بر فراز آسمان عراق در ایام اربعین حسینی صادر شد.
کولیوند افزود: مجوز ورود آمبولانس‌های هلال‌احمر به خاک عراق، مجوز ورود دارو و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات درمانی به زائران حسینی از دیگر هماهنگی ها و توافقات انجام شده در نشست امروز بود.
رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین با اشاره به اعزام تیم‌های درمانی داوطلب هلال‌احمر برای ارائه خدمات درمانی و بیمارستانی به زائران در کشور عراق و در ایام اربعین حسینی، خاطرنشان کرد که طبق گفت‌وگو و توافقات صورت گرفته، مجوز همکاری پزشکان ایرانی در بیمارستان‌های عراق و نیز هماهنگی‌های لازم برای استقرار تیم‌های امدادی در محورهای مواصلاتی عراق انجام شد.

میراحمدی و کولیوند در این سفر یک روزه، علاوه بر دیدار با وزیر کشور عراق، در دیدار و گفت و گو با سپهبد سامی و لواء ریاض از مشاوران وزیر کشور عراق  نیز آخرین هماهنگی ها برای برپایی هرچه بهتر راهپیمایی اربعین و تسهیل ورود و خروج زائران ایرانی انجام گردید.  

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar