نماد آخرین خبر

نحوه ثبت‌نام متقاضیان فعالیت در ناوگان حمل‌ونقل دانش‌آموزی

منبع
تسنيم
بروزرسانی
نحوه ثبت‌نام متقاضیان فعالیت در ناوگان حمل‌ونقل دانش‌آموزی

تسنیم/ مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نحوه و شرایط ثبت‌نام رانندگان متقاضی فعالیت در ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را اعلام کرد.

شادی مالکی با اشاره به نحوه و شرایط ثبت‌نام رانندگان متقاضی فعالیت در ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی اظهار کرد: این امر بر اساس مصوبات آیین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزی مصوب هیئت محترم وزیران و به منظور ساماندهی و نظارت بر فعالیت سرویس مدارس و ارتقای سطح ایمنی تردد دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس ماده 2 آیین‌نامه اجرایی حمل‌و‌نقل دانش‌آموزی، ثبت‌نام رانندگان متقاضی فعالیت در ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی به منظور ساماندهی، مدیریت و نظارت یکپارچه بر عملکرد مجاز حمل و نقل دانش‌آموزی الزامی است و رانندگان نیز موظف به ثبت‌نام و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح (شهرداری تهران) هستند.

به گفته مالکی، بر اساس آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزی، داشتن گواهینامه رانندگی معتبر،گواهی سلامت جسمانی و روانی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان و عدم سوءپیشینه موثر کیفری از شرایط رانندگان متقاضی فعالیت در ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید به شمار می رود.

وی همچنین به منظور تسریع و تسهیل در اجرای فرآیند صدور مجوز برای رانندگان متقاضی فعالیت در ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی تاکید کرد: از هم‌اکنون رانندگان در خصوص دریافت مدارک و گواهی‌هایی که نیاز به صرف زمان دارد اعم از دریافت عدم اعتیاد به موادمخدر و روان‌گردان از مراکز معتبر(درمانگاه های شهر سالم شهرداری، مراکز علوم پزشکی و ناجا) و عدم سوءپیشینه موثر کیفری از دفاتر خدمات قضایی اقدام لازم به عمل آورند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح، شاهد ساماندهی هرچه بهتر سرویس مدارس و ارتقای کیفیت حمل و نقل دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید در شهر تهران باشیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar