نماد آخرین خبر

۵۰ میلیون تومان ضرر به خاطر فریب اگهی‌های تخفیف شارژ

منبع
ايسنا
بروزرسانی
۵۰ میلیون تومان ضرر به خاطر فریب اگهی‌های تخفیف شارژ

ایسنا/رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری متهمی که با تبلیغ شارژ ارزان قیمت، حساب فردی را خالی کرده بود و از وی ۵۰ میلیون سرقت کرده بود، خبر داد. 

سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: مدتی پیش، شخصی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد و ادعا کرد که مبلغ حدود پانصد میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، به صورت غیرمجاز برداشت شده و در همین راستا این پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد که مدتی پیش در یکی از سایت های اینترنتی، با تبلیغی مواجه شده که در آن عنوان شده بود که شارژ تلفن همراه را با تخفیف به فروش می‌رسانند. همین آگهی این فرد را ترغیب کرده بود که از این سایت خرید کند. به همین دلیل اطلاعات کارت بانکی خود را در این سایت منتشر کرده است. متاسفانه این فرد پس از چند دقیقه با یک تراکنش ناموفق مواجه شده و سپس تمام موجودی کارت بانکی او خالی شده است.

گودرزی گفت: بر اساس این اظهارات، تحقیقات پلیس فتا آغاز شد و متخصصین سایبری این پلیس، توانستند هویت فرد متهم را شناسایی و نسبت به دستگیری وی اقدام کنند. این متهم در یکی از مناطق جنوبی شهر تهران دستگیر شد و از او تجهیزات الکترونیک کشف شد. 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد:این متهم به جرم خود اعتراف کرد و گفت با ایجاد صفحه جعلی و وعده فروش شارژ ارزان، ‌قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام کرده است. 

گودرزی  به شهروندان توصیه کرد که پیامک رمز یکبار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ، نوع تراکنش و ... است را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خریدهای آنلاین با قیمت های ارزان تر را نخورند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره