نماد آخرین خبر

افتتاح خانه روزنامه‌نگاران در شهریور

منبع
تسنيم
بروزرسانی
افتتاح خانه روزنامه‌نگاران در شهریور

تسنیم/ شهردار منطقه ۷ شهر تهران از افتتاح خانه روزنامه‌نگاران شهر در شهریور ماه خبر داد.

نصرالله آبادیان در جریان بازدید خبرنگاران از خانه روزنامه‌نگاران شهر، اظهار کرد: خانه روزنامه‌نگاران شهر ارزش تاریخی دارد و از آنجایی که قصد داشتیم این مکان کارکردی در مقیاس شهر داشته باشد نام آن را خانه روزنامه نگاران تعیین کردیم.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی زیر نظر مهندسان و معماران در این مکان صورت گرفته و قصد داریم عرصه‌های عمومی مانند بوستان طالقانی را به این بخش الحاق کنیم.  

شهردار منطقه 7 با بیان اینکه این خانه برای ایجاد بستر تعامل بهتر با خبرنگاران ایجاد شده است، تصریح کرد: این مکان یک خانه تاریخی 100 ساله است که ارزش میراثی و تاریخی  زیادی دارد و با توجه به قدمت این ساختمان نسبت به مقاوم سازی پایه ای  براساس آیین نامه های جدید اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه اینجا محلی برای استفاده خبرنگاران و برگزاری رویدادهای مرتبط با رسانه‌ها خواهد شد، گفت: طی دو هفته کاری آینده شاهد بهره‌برداری از این مجموعه خواهیم بود. 

آبادیان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری تکمیل پروژه های نیمه تمام را در دستور کار قرار دادیم و خوشبختانه در حال حاضر همه پروژه ها به غیر از یک مورد در حال اجراست.

وی افزود: مساجد حسینی،  شریفیه، جبرئیل و قصر که مساجد بزرگی هستند  در شبهای قدر ماه رمضان امسال افتتاح خواهند شد، ورزشگاه شهید توکلی با وسعت 5 هزار متر مربع نیز در بهمن ماه افتتاح خواهد شد علاوه بر این فاز دوم ورزشگاه مرودشت در چند روز آینده افتتاح می‌شود. 

شهردار منطقه 7 شهر تهران با تاکید بر اینکه ایستگاه سرباز در خط 6 مترو در این دوره مدیریت شهری افتتاح می‌شود، یاداور شد: همچنین درصدد آن هستیم که ورودی شمالی ایستگاه سهروردی تا مهرماه افتتاح کنیم. خط 8 مترو نیز در محدوده منطقه 7 ایستگاه هایی دارد که خوشبختانه مصلی، مجیدیه جنوبی و سیدخندان در این خط در نظر گرفته شده و در ارتقا حمل و نقل ریلی نقش دارد.

وی با اشاره به کمبود فضای پارک در منطقه 7 گفت: در راستای  کاهش کمبود فضای پارک نیز پارکینگ‌های قنبرزاده و بهشتی که 750 فضای پارک دارد نیز تا پایان سال در سه طبقه افتتاح می‌شود، پارکینگ‌ خیابان‌ سمیه در 2800 متر زمین در 14 طبقه با 600 فضای پارکینگ ساخته می‌شود که فروشگاه شهروندان و میوه و تره بار نیز در آن ساخته خواهد داشت.

آبادیان با بیان اینکه دو قطعه زمین در خیابان انقلاب و  نظام آباد برای ساخت پارکینگ تملک کردیم افزود: پروژه میدان سبلان نیز طبق زمان بندی در 30 آبان افتتاح می شود.

وی در مورد زیرگذر میدان سپاه نیز با بیان اینکه ساماندهی میدان سپاه در راستای مهار ترافیک را در شهریورماه آغاز خواهیم کرد که می تواند نقطه عطفی در بهبود وضعیت میدان سپاه باشد، اظهار کرد: فاز مطالعاتی این‌پروژه انجام شده است و 5000 متر مربع زمین از سپاه زمین برای تجهیز کارگاه گرفتیم و در فصل زمستان نیز درختانی که در محل اجرای پروژه بود را جابجایی کرده  و در محل دیگر آن را کشت کردیم.

آبادیان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه معماری گفت: در حوزه معماری ایستگاه امام‌حسین که محل اتصال خط 6 و 3 است شاهد آن بودیم که نمای خوبی نداشت بنابراین مرکز خرید پیرامون را تملک کردیم که اتفاقا ساختمان‌ناایمن است و قرار است به صورت مسابقه طراحی ایستگاه تغییر میکند که در حال تدارک سازوکار مسابقه طراحی هستیم.

وی با اشاره به پروژهای محلی این منطقه بیان کرد: 75 پروژه محله ای را در دستور کار دادیم به عنوان مثال ما در منطقه 7 پیاده روهای خوبی نداشتیم و برهمین اساس به سازی و ارتقا کیفیت پیاده روها در دستور کار قرار دادیم و محور میرعماد، طالقانی،سهروردی و... در حال بازسازی است.

همچنین عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری نیز در این مراسم گفت: در شهر تهران برای گروه‌ها و اصناف مختلف، مانند هنرمندان،  معماران و خوشنویسان خانه ای داشتیم اما برای خبرنگاران به عنوان همراه مدیریت شهری این فضا وجود نداشت.

وی افزود: امیدواریم با افتتاح آن، اینجا تبدیل به یک فضایی برای محفل هم نشینی خبرنگاران باشد و مسائل صنفی و رفاهی و خدماتی را شهرداری از طریق این خانه به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ارائه دهد. ضمن اینکه مدیریت آن به صورت هیات امنایی خواهد بود. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره