نماد آخرین خبر

موکب‌های فعال ایرانی در عراق از مرز ۱۸۰۰ فراتر رفت

منبع
تسنيم
بروزرسانی
موکب‌های فعال ایرانی در عراق از مرز ۱۸۰۰ فراتر رفت

تسنیم/ جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از فعال شدن یکهزارو ۸۱۹ موکب ایرانی در عراق همزمان با افزایش شمار زائران خبر داد.

مجید نامجو با بیان اینکه میزبانان اصلی آئین راهپیمایی اربعین حسینی، مردم عزیز و دولت عراق است گفت: حضور موکب‌های ایرانی تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی از زائران است.
وی با تجلیل از همکاری صمیمانه مسئولان عراقی در ایجاد بستر لازم برای مشارکت موکب‌های ایرانی در این فیض عظیم گفت: نزدیک به 90 درصد خودروهای حامل اقلام موکب‌های ایرانی با انجام تشریفات قانونی و زیر نظر مسئولان دو کشور از مرزهای سه گانه، خسروی، شلمچه و مهران وارد عراق شده است.
نامجو گفت: از یک‌هزار و 819 موکب ایرانی مستقر در عراق، یک‌هزار و 49 موکب در کربلای معلی، 262 موکب در نجف اشرف، 57 موکب در کاظمین، 39 موکب در سامراء، 398 موکب در مسیر مشایه(نجف به کربلا) و 14 موکب نیز در سایر اماکن مذهبی و زیارتگاه‌ها به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه خواهند کرد.
نامجو خاطرنشان کرد: براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین حسینی از ابتدای ماه صفر، تعدادی از موکب‌های ایرانی، شروع به ارائه خدمات به زائران کردند که به مروز زمان و به نسبت افزایش حضور زائران، روز به روز بر تعداد موکب‌های فعال افزوده شد به طوریکه اکنون یک‌هزار و 819 موکب ایرانی در کنار تعداد زیادی از موکب‌های برادران عراقی به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

به گفته جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، هم اکنون یکهزارو 131 موکب نیز در داخل خاک ایران و مبادی مرزی به زائران اربعین خدمات ارائه می‌کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره