نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

بازگشت جمجمه ۹ هزارساله مرد دلفانی به لرستان پس‌از ۸۰ سال

منبع
تسنيم
بروزرسانی
بازگشت جمجمه ۹ هزارساله مرد دلفانی به لرستان پس‌از ۸۰ سال

تسنیم/ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از بازگشت جمجمه ۹ هزارساله مرد دلفانی به این استان پس از ۸۰ سال خبر داد.

عطا حسن‌پور ظهر امروز با اشاره به بازگشت اشیای تاریخی از موزۀ ملی ایران به لرستان، گفت: تعداد 78 قطعه از اشیای پیش از تاریخی این استان برای نمایش در قلعه فلک‌الافلاک  ارسال و تحویل شد.
او اضافه کرد: یک جمجمه انسانی مربوط به تپه عبدالحسین دلفان با قدمت 9هزار سال مربوط به دوره نوسنگی و اشیای سنگی پناهگاه‌های هومیان و میرملاس کوهدشت و غارهای یافته، قمری و کنجی در بین آثار بازگشت ‌داده‌شده به لرستان وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، ادامه داد: اشیای تاریخی این استان توسط هیئت‌های باستان‌شناسی خارجی در دهه 60 میلادی مورد کاوش قرار گرفته بود.
حسن‌پور بیان کرد: بازگشت اشیای تاریخی به لرستان به‌دلیل حضور ارزیاب یونسکو در شهریور امسال است که به‌عنوان بخشی از پیوست فرهنگی پرونده غارهای پیش از تاریخ دره خرم‌آباد محسوب می‌شود.

او یادآور شد: نمونه‌های جانوری پیش از تاریخ در بین آثار تاریخی لرستان وجود دارد که به‌زودی و قبل از حضور ارزیاب یونسکو در موزه پیش از تاریخ قلعه فلک‌الافلاک به نمایش درمی‌آید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar