نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر: زائران اربعین از مرز خسروی تردد نکنند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر: زائران اربعین از مرز خسروی تردد نکنند

ایرنا/ رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از زائران خواست به دلیل تراکم جمعیت به مرز خسروی مراجعه نکنند و از دیگر مرزها ورود یا خروج داشته باشند.

بابک محمودی با اعلام اینکه تراکم زائران در مرز خسروی بسیار بالا است، افزود: به همین دلیل در این مرز، فعالیت‌ها بسیار کُند پیش می‌رود.
وی ادامه داد: تراکم جمعیت، امدادرسانی را نیز کند کرده همچنین نبود مسیرهای مشخص برای عبور خودروهای امدادی شرایط را سخت کرده است؛ از این رو زائران بهتر است از دیگر مرزهای کشور تردد کنند.
محمودی از انتقال ۱۱ فوتی به خاک ایران به کمک هلال احمر خبر داد و افزود: ۱۲۳ مصدوم ایرانی نیز از خاک عراق به کشور بازگردانده شدند همچنین ۱۹ هزار و ۲۵۰ خدمت امدادی پزشکی به زائران اربعین در خاک عراق ارائه شده است.

ارائه خدمات امدادی و درمانی به ۷۳۱ هزار زائر اربعینی
جمعیت هلال‌احمر نیز در تشریح اقدامات و تمهیدات درون مرزی و برون مرزی این جمعیت برای خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی، از ارائه بیش از ۷۳۱ هزار خدمت سلامت و امدادونجات در داخل کشور و خاک عراق خبر داد.
در اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر آمده است: این جمعیت همچون سال‌های گذشته به عنوان متولی اصلی ارائه خدمات امداد و نجات به زائران حسینی در جاده‌های داخلی کشور و تنها متولی ارائه خدمات سلامت و امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی در عراق فعالیت خواهد داشت؛‌ عملیات اربعین هلال احمر از ۱۶ مرداد آغاز شده و تا ۹ شهریور ادامه دارد که از روز ۱۶ مرداد تا امروز ۳۱ مرداد، در داخل کشور ۱۷ هزار و ۵۱۶ زائر از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شدند و از این تعداد، ۴ هزارو ۸۸۶ نفر خدمات اسکان اضطراری و ۱۱هزار و ۵۴۱ نفر خدمات سلامت و درمان در محل دریافت کردند همچنین ۸۰۹ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
براساس اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر، تا امروز ۷۱۳ هزار و ۵۴۵ مورد خدمات داوطلبانه درمانی و سلامت در عراق به زائران ارائه شده که شامل ویزیت زائران بیمار، خدمات پاراکلینیک، انتقال بیماران به مراکز درمانی، نسخ دارویی و مراقبت از سلامت زائران بوده است. در مجموع در داخل کشور و خاک عراق ۷۳۱ هزار و ۶۱ نفر از این خدمات هلال احمر برخوردار شدند.
در بخش دیگر اطلاعیه آمده است: بیش از ۱۱هزار متر مربع تونل هوای سرد برای پیشگیری از گرمازدگی زائران در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه تعبیه شده است و به گفته پیرحسین کولیوند نماینده رئیس جمهور در ستاد مرکزی اربعین حسینی و رئیس جمعیت هلال احمر، تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بیماری واگیردار در بین زائران گزارش نشده است اما با توجه به گرمای شدید هوا در عتبات عالیات، توصیه می‌شود زائران، در طول روز که اوج گرماست، اقدام به پیاده‌روی نکنند؛ در صورت بروز مشکلات گرمازدگی، هموطنان می‌توانند به درمانگاه‌های هلال‌احمر در داخل و خارج از کشور مراجعه کنند.
این اطلاعیه می‌افزاید:‌ بهتر است افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند، قبل از سفر با پزشک متخصص خود مشورت کنند. بسیاری از مشکلات قلبی، قابل پیش‌بینی است و بهتر است افراد دارای بیماری خاص از شرکت در پیاده‌روی خودداری کنند و افرادی که دارای مشکلات اسکلتی و حرکتی هستند، از حمل وسایل غیر ضروری یا کوله‌پشتی غیراستاندارد و سنگین در طول مسیر پیاده‌روی خودداری کنند.

هلال احمر کتاب راهنمای عملیاتی اطلاع رسانی آموزش سلامت در اربعین منتشر کرد
جمعیت هلال احمر با توجه به استقبال هر ساله مردم به پیاده روی اربعین؛ به تدوین کتابی با محتوای آموزش اطلاع رسانی آموزش سلامت اقدام کرده است.
اشکان موسوی مدیرکل روابط عمومی هلال احمر درباره این کتاب گفت: این کتاب به منظور ارائه یک راهنمای جامع و عملی برای اطلاع‌رسانی در مراسم پیاده‌روی اربعین تهیه شده است. این رویداد عظیم که میلیون‌ها نفر از مسلمانان و غیرمسلمانان از سراسر جهان را جذب می‌کند، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و همکاری گسترده است.

 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar