نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

نماینده مجلس: تعطیلی شنبه‌ها مجدداً در مجلس بررسی می‌شود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه‌ها مجدداً در مجلس بررسی می‌شود

ایسنا/ نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلات شنبه‌ها با استناد فتوایِ مراجع مجدد در مجلس بررسی می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تعطیلی شنبه‌ها را تصویب کرده، اما شورای نگهبان این مصوبه را مغایر با ارزش‌های اسلامی دانسته است.
وی افزود: فتوای تعدادی از مراجع در خصوص تعطیلی شنبه‌ها گرفته شده که بلامانع دانسته‌اند و این موضوع در کمسیون اجتماعی مجدد بررسی و در صحن علنی مطرح خواهد شد.
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تعطیلی شنبه‌ها به نفع کشور و اقتصاد بوده و دنبال جریان ضدمذهبی نیستیم و از این جهت موضوع پیگیری خواهد شد.
به گفته ابوترابی، تصمیم برای تعطیلی شنبه‌ها بر اساس تعطیلات جهانی است تا در مراودات تجاری و اقتصادی دچار مشکل نشویم.
وی اضافه کرد: در بعضی از کشورهای اسلامی هم شنبه‌ها تعطیل است که عراق هم از همین قانون پیروی می‌کند.
نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون، خاطرنشان کرد: برای تعطیلات شنبه‌ها موضوع پیگیری و مجدد به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و پس از طی مراحل قانونی ابلاغ و اجرایی می‌شود.
ابوترابی به قانون ساماندهی اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: وجود اتباع خارجی به‌عنوان فرصت برای مشاغل سخت مطرح بوده و هم اینکه فعالیت بدون برنامه آن تهدید خواهد بود از این جهت ساماندهی و قانونمندی آن در قالب یک ساختار مشخصی در مجلس شورای اسلامی دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: دلیل حضور اتباع خارجی در کشور باید مشخصی باشد و نظارت بر آن نیز باید صورت بگیرد که در این قانون جدید به آن اشاره می‌شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: تحصیل و اشتغال دلیل حضور اتباع خارجه بوده که در اشتغال مشاغلی که ایرانیان در آن مشغول نبوده و فعالیت نمی‌کنند باید اقدام کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره