نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

وزارت بهداشت: هیچ موردی از آبله میمونی در کشور تایید نشده است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وزارت بهداشت: هیچ موردی از آبله میمونی در کشور تایید نشده است

ایسنا/ معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تشخیص قطعی بیماری آبله میمونی تنها پس از تایید آزمایشگاهی امکان‌پذیر است، اظهار کرد: تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری آبله میمونی در کشور شناسایی نشده است.

دکتر حسین فرشیدی درباره اخباری مبنی بر بیماری آبله میمونی در برخی شهرهای کشور را شایعه برشمرد و گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری در کشور شناسایی نشده است. نظام مراقبت بیماری‌های واگیردار کشور به صورت شبانه‌روزی در حال پایش است و از مردم می‌خواهم به شایعات توجه نکنند.
وی با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت، وضعیت اضطراری سلامت عمومی را به دلیل شیوع آبله میمونی در برخی کشورهای آفریقایی و اروپایی اعلام کرده، گفت: به منظور پیشگیری و کنترل احتمالی این بیماری، اقدامات مراقبتی و کنترلی در مرزهای ورودی کشور تشدید شده است.
معاون بهداشت تاکید کرد: تشخیص قطعی بیماری آبله میمونی تنها پس از تایید آزمایشگاهی امکان‌پذیر است و انتشار هرگونه خبر یا تصویر بدون تایید آزمایشگاهی، می‌تواند موجب ایجاد نگرانی‌های بی‌مورد در جامعه شود. تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری آبله میمونی در کشور شناسایی نشده است و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب از طریق کانال‌های رسمی وزارت بهداشت به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی گفت: مردم به شایعات توجه نکنند و در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک، به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه‌کنند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره