نماد آخرین خبر

ورود مجلس به موضوع رد داوطلبان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ورود مجلس به موضوع رد داوطلبان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ایسنا/ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه رد شدن داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش با ایرادات و بهانه‌های بی‌پایه قابل قبول نیست، گفت: کمیسیون آموزش موضوع رد داوطلبان آزمون آموزش و پرورش با بهانه‌های واهی را پیگیری می‌کند.

علیرضا منادی در واکنش به درج کد ۱۹ گزینش در کارنامه برخی از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش مربوط به تائید نشدن صلاحیت عمومی (گزینش) داوطلبان و لزوم گزینش و ارزیابی مجدد آن‌ها گفت: درج کدهای ۱۹ و ۵ گزینش در کارنامه برخی از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورشی یعنی صلاحیت‌های عمومی (گزینش) این داوطلبان مورد تائید قرار نگرفته است.
وی با تاکید بر اینکه باید جذب معلم با سخت‌ترین گزینش‌ها انجام شود،‌ افزود: معلمی شغل حساس و مهمی است و یکسری تعهدات را می‌طلبد لذا انتخاب و گزینش در آن سیاست‌هایی را می‌طلبد و به تبع آن لازم است حرفه‌ای‌ترین و تخصصی‌ترین گزینش برای معلمان و اساتید کشور باشد منتها رد شدن داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش با ایرادات و بهانه‌های بی‌پایه و اساس قابل قبول نیست که در این دوره برای تعدادی از پذیرفته شدگان مطرح شده است.
منادی اضافه کرد: بسیاری از داوطلبان آزمون استخدامی تلاش کرده و سخت درس خوانده‌اند پس قابل قبول نیست که آن‌ها را به بهانه‌های بی پایه و اساس از دایره معلمی خارج کنیم. باید به این نکته هم توجه شود که سیستم آموزشی کشور با کمبود معلم مواجه است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر اینکه باید گزینش داوطلبان آزمون استخدامی بر اساس قانون باشد، گفت: رد شدن پذیرفته شدگان به بهانه‌های سلیقه‌ای همچون عکس پروفایل داوطلب پذیرفتنی نیست و انتظار می‌رود چنین مواردی هرچه سریعتر حل شود. البته آقای کاظمی وزیر آموزش و پرورش قول پیگیری و رسیدگی این موضوع را داده و کمیسیون آموزش هم به طور ویژه بحث رد داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش به بهانه‌های واهی را پیگیری می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar