نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

جانشین فراجا: باندهای مواد مخدر را خارج از مرزها رصد می‌کنیم

منبع
فارس
بروزرسانی
جانشین فراجا: باندهای مواد مخدر را خارج از مرزها رصد می‌کنیم

فارس/ جانشین فرمانده کل انتظامی گفت: مقابله با باندهای مواد مخدر و رصد آنها از خارج از مرزها تا استان‌ها و بحث‌هایی مانند پولشویی در دستور کار جدی و ویژه قرار دارد.

قاسم رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست منطقه‌ای با حضور مسئولان استان‌های شرق و جنوب شرق کشور ازجمله خراسان جنوبی، یزد، فارس و هرمزگان در کرمان در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: بحث‌های مقابله با مواد مخدر در نشست منطقه‌ای مطرح شد و این در شرایطی است که کشت مواد مخدر در کشورهای همسایه شرقی همواره مشکلات جدی از حدود بیش از ۴۰ سال برای کشور ما ایجاد کرده است و هم بحث مقابله را داشته‌ایم.

رضایی ادامه داد: بررسی برنامه‌های گذشته در حوزه مقابله با مواد مخدر برای برنامه‌های آینده و رصد باندهای فعال مواد مخدر از خارج از مرزها تا استان‌ها از دیگر موارد مطرح‌شده در نشست منطقه‌ای بود.

وی با اشاره به اینکه بحث مواد مخدر دغدغه جدی مردم است و دغدغه مردم هم دغدغه نظام و نیروی انتظامی است، ابراز داشت: کشفیات در استان‌های شرقی کاهش‌یافته است، زیرا حاکمان جدید افغانستان بر تولید و کشت نظارت بیشتری می‌کنند.جانشین فراجا اظهار داشت: مقابله با باندهای مواد مخدر و شناسایی عقبه آنها و بحث‌های مرتبط با قاچاق مواد مخدر مانند پول‌شویی و چگونگی مقابله با خرده‌فروشان و برخورد با معتادان متجاهر در دستور کار قرار دارد‌.رضایی با تأکید بر اینکه اشرافیت کامل بر امور داریم، ادامه داد: به همکاری مردم نیاز داریم و از مردم می‌خواهیم از طریق سامانه ۱۱۰ و ۱۹۷ به ما اطلاع‌رسانی کنند.وی عنوان کرد: معتادان متجاهر را می‌توانیم طی ۴۸ ساعت جمع‌آوری کنیم و به کمپ ماده ۱۶ تحویل دهیم، اما ظرفیت کمپ‌ها هنوز پاسخگو نیست و باید در دولت و دستگاه متولی توسعه این کمپ‌ها را دنبال کنیم زیرا تکرار دستگیری و اعزام به کمپ یکی از معضلات ماست.

جانشین فرمانده کل انتظامی اظهار داشت: در نشست منطقه‌ای کرمان همچنین بر عملیات‌های مشترک، هم‌پوشانی اطلاعانی و انجام عملیات بین استان‌های هم‌جوار تأکید شد. رضایی با تأکید بر اینکه حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز جرم است، ابراز داشت: افرادی که سلاح غیرمجاز دارند، اگر سلاح‌ها را به مراجع ذی‌ربط تحویل دهند ما نیز ملاحظاتی را برایشان خواهیم داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar