نماد آخرین خبر

واکنش دانشگاه تهران به یک ادعا درباره نگهداری درختان در دانشگاه

منبع
فارس
بروزرسانی
واکنش دانشگاه تهران به یک ادعا درباره نگهداری درختان در دانشگاه

فارس/ روابط عمومی دانشگاه تهران در جوابیه‌ای، نسبت به ادعای یک عضو شورای شهر تهران که مدعی قلع و قمع درختان در دانشگاه تهران شده است، واکنش نشان داد.

روابط عمومی دانشگاه تهران در این جوابیه نوشت:«بر اساس آنچه در خروجی برخی رسانه‌ها منتشر شده و البته تاکنون پایگاه رسمی شورای اسلامی شهر تهران در زمینه انتشار آن سکوت کرده است، صبح امروز سه‌شنبه ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۳، آقای ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در صحن علنی این شورا مدعی شده است که در دانشگاه تهران با آب ندادن به درختان، سعی در قلع و قمع درختان صورت گرفته است.

جهت تنویر افکار عمومی در زمینه اهتمام دانشگاه تهران برای نگهداری هر چه بهتر درختان و فضای سبز دانشگاه و همچنین آبیاری فضای سبز، اعلام می‌‎دارد دانشگاه تهران پس از دو دهه تلاش به منظور احیا و بهره‌برداری از دو رشته قنات متعلق به دانشگاه (از سرچشمه فرحزاد و از منطقه اوین)، در دوره جاری مدیریتی موفق به احیای این دو رشته قنات شد. در حالی که پیش از این، به دلیل دستبرد نامشروع برخی اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین عدم نگهداری مناسب، امکان بهره‌برداری از قنات به پایین‌ترین سطح ممکن رسیده بود.

به آگاهی می‌رساند رشته قناتی که از فرحزاد سرچشمه می‌گیرد فضاهای سبز دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشکدگان مدیریت و دانشکده علوم اجتماعی را سیراب می‌کند و پس از آبیاری این مناطق، وارد پردیس مرکزی دانشگاه تهران می‌شود و برای آبیاری فضای سبز پردیس مرکزی استفاده می‌گردد. رشته قناتی هم که از اوین سرچشمه می‌گیرد، فضاهای سبز دانشگاه تهران در مؤسسه ژئوفیزیک، خوابگاه‌های فیض کاشانی، کوی دانشگاه، دانشکده فیزیک و پردیس شمالی ‌دانشگاه را سیراب می‌کند.

عملیات احیای قنات‌های دانشگاه تهران شامل بازسازی، انحراف و اصلاح مسیر و همچنین رسوب‌زدایی و رفع مشکلات ناشی از تخریب‌ها به همت اداره‌کل پشتیبانی و طرح‌های عمرانی دانشگاه تهران پس از قریب دو دهه تلاش، در دوره جاری مدیریت دانشگاه تهران به ثمر نشست و همچنین در برابر بهره‌برداری‌های غیرمجاز نیز اقدام قاطع انجام شد.

با همت مدیریت و کارکنان خدوم، آب قنات پس از سال‌ها در جوی‌های دانشگاه پرافتخار تهران به صورت خروشان جاری شد. هر چند که این نگین فیروزه‌ای آموزش عالی کشور و «نماد آموزش عالی» همواره مورد طمع برخی ناآگاهان بوده و عده‌ای در پوشش دفاع از محیط زیست، به انحای مختلف سعی در تکمیل سناریوهای سیاسی که آبشخور آن بر همگان روشن است، داشته‌اند؛ اما آگاهان می‌دانند که این افراد نه تنها مدافع محیط زیست نیستند بلکه در فرآیند فعالیت‌های زیست محیطی دانشگاه تهران همچون احیای درختان کهنسال، درختکاری و ایجاد فضای سبز و لایروبی قنات ۲۵ کیلومتری دانشگاه تهران سنگ‌اندازی‌های زیادی هم نموده‌اند و حال در قامت هیأت علمی، خبرنگار و سیاستمدار مدافع محیط زیست به دنبال اهداف و مطامع سیاسی خود هستند.

از این منظر است که یادآوری می‌نماید، آنچه که از سوی اشخاص تحت عنوان «اقدامات شبانه» در دانشگاه تهران نام برده می‌شود و با طرح آنها سعی در هدف گرفتن مدیریت دانشگاه تهران دارند، از این جهت واجد غرض‌ورزی است که اتفاقاً شخص رئیس دانشگاه تهران در کمتر از ۲۴ ساعت از آغاز عملیات شبانه احداث یک بنا در زمین متعلق به دانشگاه تهران، دستور تخریب آن را صادر کرد و با دستور رئیس دانشگاه تهران آن سازه، بلافاصله تخریب شد».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره