نماد آخرین خبر

هشدار پلیس فتا به خانواده ها در خصوص تبلیغات فروش "سیم کارت شاد"

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
هشدار پلیس فتا به خانواده ها در خصوص تبلیغات فروش "سیم کارت شاد"

باشگاه خبرنگاران/ رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا گفت: خانواده‌ها فريب تبليغات فروش سيم کارت شاد را نخورند.

 سرهنگ علي محمد رجبي رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا گفت: کلاهبرداران اين بار به سراغ دانش آموزان و والدين آن‌ها آمدند و با ارائه طرحي به اسم «سيم کارت شاد» سعي دارند تا از اين گروه از افراد کلاهبرداري کنند.

وي افزود: کلاهبرداران با ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي و همچنين فعاليت در فضاي مجازي سعي دارند تا به اهداف شوم خود دست پيدا کنند.

رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا تصريح کرد: متهمان به دو روش کلاهبرداري مي‌کنند يا از افراد مي‌خواهند که اطلاعات محرمانه خود را براي آن‌ها ارسال کنند و با اين روش سعي در جمع آوري افراد دارند و يا با ارسال لينک‌هايي در فضاي مجازي و درخواست اطلاعات کارت افراد براي تشخيص هويت حساب بانکي آن‌ها را خالي مي‌کنند.

به گفته سرهنگ رجبي، اگر قرار باشد سيم کارت دانش آموزي و خدمات رايگاني براي اين گروه از جامعه ارائه داده شود از طريق پرتال رسمي اپراتور‌ها و يا وزارت خانه‌هاي مربوطه اعلام مي‌شود و مردم به اين پيام‌ها و لينک‌ها اعتمادي نکنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره