logo

برای همکاری با فدراسیون دوومیدانی به توافق نرسیدیم

منبع
مهر
بروزرسانی
برای همکاری با فدراسیون دوومیدانی به توافق نرسیدیم

مهر/قهرمان سابق آسیا در ماده پرش با نیزه اعتقاد دارد پتانسل این رشته در کشور ما نیز خوب است ولی بی‌ثباتی در فدراسیون لطمه زیادی به پیکره این رشته مادر زده است.
  مسابقات دوومیدانی غرب آسیا شامگاه شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ در بصره عراق به پایان رسید و تیم ملی ایران در دو بخش زنان و مردان با اختلاف نسبت به سایر رقبا قهرمان شد. ملی پوشان ایران در این دوره از رقابت‌ها موفق به کسب ٢١ طلا، ١۶ نقره و ٣ برنز شدند که ١٧ طلا، ١٢ نقره و ٢ برنز سهم دختران دوومیدانی‌کار بود و و ۴ رکورد ملی نیز در جریان این مسابقات تغییر کرد.
محسن ربانی، مربی دوومیدانی درخصوص ارزیابی خود از عملکرد دونده‌های ایرانی در مسابقات غرب آسیا اظهار داشت: نتایج به دست آمده نشان داد ایران در دوومیدانی پتانسیل خوبی دارد. اتفاق خوبی است که ما مجددا به غرب آسیا برگشتیم چون در این بخش مسابقات به صورت منظم برگزار می‌شود و این موضوع می‌تواند به دوومیدانی ما و محک ورزشکارانمان در سطح آسیا کمک کند. حدود دو سالی در آسیای میانه بودیم که بی‌برنامگی در این بخش زیاد بود.
قهرمان سابق آسیا در ماده پرش با نیزه با اشاره به شرایط دونده‌های المپیکی ایران نیز گفت: در حال حاضر سایر دوومیدانی کاران ما هم درگیر مسابقات دیگری هستند تا بتوانند امتیاز لازم جهت حضور در بازی‌های المپیک پاریس را کسب کنند. از آنجایی که مدت‌هاست در کمیته فنی فدراسیون نیستم خیلی هم در جریان آمادگی این دونده‌ها نیستم ولی امیدوارم که تمام این ورزشکاران بتوانند حاصل تلاش‌های خود را ببینند و راهی پاریس شوند
عضو سابق تیم ملی دوومیدانی در پاسخ به این پرسش که تاکنون سهمیه فصیحی و تفتیان قطعی شده است؛ فکر می‌کنید این دو دونده چه نتیجه‌ای را در المپیک رقم بزنند؟ گفت: هر دو از بهترین‌های ما هستند. خوشبختانه در دوی ۱۰۰ متر شرایط خوبی داریم و هم فصیحی و هم تفتیان از مدال‌آوران آسیایی به‌شمار می‌روند که در سطح جهانی هم جایگاه مناسبی دارند. قطعا هر دوی آنها در المپیک پاریس نیز می‌توانند نتایج خوبی را رقم بزنند. تفتیان سومین المپیک را تجربه خواهد کرد و فصیحی برای دومین بار است که راهی این بازی‌ها می‌شود بنابراین از جو بازی‌های المپیک آگاهی کاملی دارند.
ربانی در ادامه در مورد دلیل عدم همکاری با فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: تمام زندگی من دوومیدانی است و از این طریق هم امرار معاش می‌کنم. در حال حاضر مربیگری می‌کنم و در مسابقات غرب آسیا ۳ تا از شاگردان من موفق شدند روی سکو بروند. درخصوص عدم همکاری با فدراسیون هم باید بگویم که این موضوع طبیعی است و هر مدیری شرایط خودش را دارد. مدیران اخیر فدراسیون در این مدت یا تمایل به همکاری با من نداشتند و یا با هم به توافق نرسیدیم.

این مربی دوومیدانی در پایان درباره برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی در تاریخ ۲۱ خرداد گفت: من همیشه گفتم و باز هم می‌گویم هر کشوری که دوومیدانی قوی دارد؛ ورزش قوی هم دارد. پتانسل این رشته در کشور ما نیز خوب است ولی بی‌ثباتی در فدراسیون لطمه زیادی به پیکره این رشته مادر زده است. حق دوومیدانی ایران این چیزی نیست که این روزها شاهدش هستیم. امیدوارم در تاریخ تعیین شده انتخابات برگزار شود و بالاخره این فدراسیون رئیس خود را بشناسد. البته انتظار داریم و امیدوارم رئیس جدید یک فرد عادل باشد و خانواده بزرگ دوومیدانی هم کمک کنند تا این رشته از این روزهای پر حاشیه عبور کند و به آرامش برسد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر