logo
  1. برگزیده
  2. مهم
ورزشی

برد خفیف سه‌شیرها در گام اول؛ انگلستان ۱-۰ صربستان

منبع
طرفداري
بروزرسانی
برد خفیف سه‌شیرها در گام اول؛ انگلستان ۱-۰ صربستان

طرفداری/ تیم فوتبال انگلستان در اولین بازی خود در یورو ۲۰۲۴ توانست با تک گل جود بلینگام صربستان را شکست دهد.

مطابق انتظار سه‌شیرها بازی را با مالکیت بالا آغاز کردند. پس از پاس‌های متعدد، با همکاری تیمی کایل واکر و بوکایو ساکا، جود بلینگام اولین گل تیمش را به ثمر رساند. انگلیس که از بازی هوایی صربستان غفلت داشت، در ادامه اجازه نمی‌داد بازیکنان این تیم در موقعیت ارسال سانتر قرار بگیرند. از جمله نکات مهم نیمه اول، ناکارآمدی فیل فودن و هری کین در سیستم بازی گرت ساوتگیت بود. به نظر می‌رسید ساوتگیت برای استفاده از تمامی گزینه‌های تهاجمی خود برنامه اشتباهی را به کار گرفته است. کین در چهل و پنج دقیقه ابتدایی در حالی که همیشه به بازی‌سازی مشهور است، تنها دو بار توپ را لمس کرد. 
با وجود عملکرد نه چندان قانع‌کننده در خط حمله، تیم ملی صربستان نیز تا دقیقه 65 عملکرد خوبی نداشت. با ورود دوشان تادیچ، خط آتش صرب‌ها فرم بهتری گرفت. با توجه به تکنیک بازیکنان انگلیس، بازیکنان حریف مجبور به خطاهای متعددی می‌شد که در نهایت سرعت بازی پایین می‌آمد، تنها تا دقیقه 90 بازی، دنیله اورساتو 24 بار سوت خود را به نشانه خطا به صدا در آورد. 

اطلاعات بازی صربستان و انگلیس

بستر برگزاری: هفته اول مرحله گروهی یورو 2024، گروه C

تاریخ برگزاری: یکشنبه، 27 خرداد 1403 (16 ژوئن 2024)

ساعت برگزاری: 22:30 به وقت تهران

مکان برگزاری: آرنا آوف‌شالکه (گلزن‌کرشن)

داور: دنیله اورساتو (ایتالیا)

ترکیب رسمی صربستان و انگلیس

صربستان (2-5-3): رایکوویچ | میلنکوویچ، ولیکوویچ، پاولوویچ | زیوکوویچ، میلنکوویچ ساویچ، گودلی، لوکیچ، کوستیچ | ولاهوویچ، میتروویچ

انگلیس (1-3-2-4): پیکفورد | واکر، استونز، گوئهی، تریپیر | آرنولد، رایس | ساکا، بلینگام، فودن | کین  
گزارش بازی 

دقیقه ۱۳: در شرایطی که تعادل ساکا از دست رفته بود، این بازیکن با نفوذ از سمت راست توپ را روی دروازه صربستان ارسال کرد تا جود بلینگهام از راه رسید و چراغ اول را روشن کرد.

دقیقه 20: شوت خطرناک میتروویچ از کنار دروازه انگلیس به بیرون رفت

پایان نیمه اول با نتیجه صربستان 0-1 انگلیس

 نیمه دوم  بازی

دقیقه 77 : هری کین تیر دروازه را لرزاند: جرد بوون به محض ورود به زمین طی یک حرکت انفرادی از سمت راست توپ را برای هری کین ارسال کرد؛ ضربه کاپیتان محدود شده انگلیس با همراهی رایکوویچ به تیر افقی برخورد کرد. 



دقیقه 82 : شلیک دوشان ولاهوویچ: اولین حمله جدی صرب‌ها فرا رسید. دوشان ولاهوویچ از پشت محوطه دروازه انگلیس را هدف گرفت و اگر توپ او کمی زاویه داشت، پیکفورد به سختی می‌توانست آن را مهار کند. 

پایان بازی با نتیجه صربستان 0-1 انگلیس


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید