نماد آخرین خبر

محک افغانستان با حریف احتمالی ایران در جام جهانی

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
محک افغانستان با حریف احتمالی ایران در جام جهانی

ورزش 3/تیم ملی فوتسال افغانستان پیش از جام جهانی 2024 ازبکستان برای انجام سه دیدار تدارکاتی بزرگ عازم کشور مراکش می‌شود و تقابل جذابی را با تیم ششم رنکینگ جهان خواهد داشت
برنامه‌ریزی و آینده نگری افغانستان پیش از جام جهانی فوتسال نشان دهنده این است که آن‌ها برای نخستین حضورشان در آوردگاه بزرگ امید بسیار زیادی برای صعود از گروه خود دارند و جاه طلبانه به دنبال شگفتی ساز خواهند بود. مجید مرتضایی سرمربی ایرانی تیم ملی افغانستان از دعوت مراکشی‌ها استقبال کرد و این فرصت بزرگ را از کف نداد. به همین منظور، تیم ملی افغانستان 7 جولای ( ۱۷ تیر ) عازم مراکش می‌شود و دو دیدار مهم را برابر تیم اصلی آن‌ها و یک دوئل با تیم زیر ۲۳ مراکش خواهد داشت.
تیم ملی فوتسال مراکش که در ایران به گربه سیاه تیم ملی فوتسال مشهور است و از قدرت‌های فعلی فوتسال جهان به شمار می‌رود، چندی پیش با قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا در جایگاه ششم رنکینگ جهانی ایستاد و از بخت های قهرمانی جهان محسوب می‌شود.
افغانستان در حالی به مصاف تیم ملی مراکش می‌رود که عیار اصلی آن‌ها پیش از جام جهانی فوتسال در این سه مسابقه کاملا مشخص می‌شود و از آن جایی که مرتضایی و تیمش در گروه خود آنگولا ( نایب قهرمان آفریقا ) را پیش‌روی دارند، دیدار با مراکش مهم و حیاتی قلمداد می‌شود.

تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی 2024 با تیم‌های آرژانتین، اوکراین و آنگولا هم گروه است و در سوی دیگر تیم ملی فوتسال مراکش با پرتغال مدافع عنوان قهرمانی، پانما و تاجیکستان رقابت می‌کند. از آنجایی که تاجیکستان یکی از حریفان گروهی مراکش است، بدون شک مصاف شاگردان هیچام دگویک با افغانستان کمک بسزایی برای شناخت از حریف و سبک ناشناخته‌ تیم آسیایی خواهد کرد.

لازم به ذکر است، در صورت صعود تیم ملی فوتسال ایران به عنوان تیم نخست یا دوم از گروه، احتمال رویارویی با تیم ملی مراکش در مرحله حذفی بسیار زیاد خواهد بود و می‌توان گفت این دیدار برای شمسایی نیز مهم تلقی می‌شود. به خصوص که تیم ملی زیر 23 سال مراکش در تورنمنت ویتنام پیش از جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ملی فوتسال ایران به پیروزی پُر سر و صدایی دست یافته بود.

مرتضایی و شاگردانش، در حال حاضر با شرکت در تورنمنت چهارجانبه مشهد با تیم های لیگ برتری گهر زمین سیرجان، فرش آرا مشهد و پالایش نفت اصفهان، دوئل‌های تدارکاتی را برگزار می‌کند
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید