نماد آخرین خبر

زنده با حواشی یورو 2024؛ آغاز فاز داغ از امشب!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
زنده با حواشی یورو 2024؛ آغاز فاز داغ از امشب!

ورزش 3/دور حذفی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ از امروز با دو بازی حساس و تماشایی آغاز خواهد شد.
مرحله یک هشتم رقابت‌های جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ پس از دو روز تعطیلی و فرصتی برای استراحت از امروز و با برگزاری دو دیدار آغاز خواهد شد و شور و هیجان فوتبال بار دیگر از سر گرفته می‌شود. 
در اولین دیدار امروز قرار است تیم ملی سوئیس از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران روبروی تیم ملی ایتالیا به میدان برود و تیم ملی آلمان هم در دیدار دوم حریف تیم ملی دانمارک خواهد بود تا تکلیف دو تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات مشخص شود.

برنامه بازی های یک هشتم نهایی یورو 2024:


پوشش زنده خبری:
* ویلی سانیول، سرمربی گرجستان، در نشست خبری بازی با اسپانیا ‏گفت با وجود خاطره یک شکست سنگین اعتقاد دارد تیمش فردا ‏لاروخا را غافلگیر خواهد کرد. ‏
شکست 7-1 مقابل اسپانیا شما را از این تیم نمی‌ترساند؟
من که آن بازی را یادم نمی‌آید (خنده). نه، واقعا. آن بازی برای ما روز ‏سختی بود. خیلی سخت. واقعا هم درد کشیدیم که با آن نتیجه ‏باختیم. ولی اگر الان اینجا هستیم شاید بخشی از دلایلش به همان ‏باخت سنگین و به درسی که آن شب گرفتیم برگردد. آن درس برای ما ‏خیلی بزرگ بود و به بهای گزافی به دست آمد. در زندگی هم وقتی به ‏مشکل برمی‌خورید باید بلند شوید، خاک را از روی آستین‌تان پاک کنید ‏و ادامه بدهید. تیم ما ثابت کرده که این قابلیت را دارد. ‏

* ناچو گفته به من زیاد گل می‌زنند، این گوی و این میدان!‏
گیورگی مامارداشویلی، دروازه‌بان تیم ملی گرجستان، در آستانه بازی با ‏اسپانیا برای لاروخا کری‌ خواند و گفت گل زدن به او راحت نخواهد ‏بود. ‏

* انتشار یک ویدیو از رختکن تیم ملی بلژیک ‏خبرساز شد چرا که در این ویدیو یکی از ستاره‌های بلژیک در حال سر ‏دادن شعارهایی درباره کیلیان امباپه دیده شد که تحریک آمیز بود. ‏

آمادو اونانا در این ویدیو فریاد می‌زد که در دیدار با فرانسه با ‏تکل‌هایش ساق پای امباپه را می‌زند. با اینکه هواداران بلژیک ‏می‌گویند کاملا مشخص است که آمادو اونانا شوخی می‌کند ولی بعد ‏از واکنش‌ها به این ویدیو، تیم ملی بلژیک رسما عذرخواهی کرد. ‏
ترکیب سوئیس:
یان زومر، فابین شر، آکانجی، رودریگز، ابیشر، فرویلر، ‏ژاکا، رایدر، وارگاس، امبولو، اندویه ‏

ترکیب ایتالیا:
دوناروما، دارمیان، باستونی، مانچینی، دی‌لورنزو، بارلا، ‏فاجولی، کریستانته، الشعراوی، کیه‌زا، اسکاماکا

* گیورگی مامارداشویلی، دروازه‌بان تیم ملی گرجستان، خویچا کوارتسخلیا ستاره گرجستانی را به عنوان جانشین لیونل مسی و کریستیانو رونالدو می‌بیند. دروازه‌بان اف‌سی والنسیا قبل از مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا که فردا در شهر کلن برگزار می‌شود، در مورد خویچا گفت: "او یکی از بهترین‌های روی کره زمین است. او می‌تواند شماره یک جهان شود."

* بنا بر پیش‌بینی‌های هواشناسی امشب در سراسر آلمان نوبت به بارش باران شدید خواهد رسید. و در دورتموند، جایی که مرحله یک هشتم نهایی تیم DFB در حال برگزاری است، خطر وقوع یک رعد و برق شدید به خصوص در اواخر بازی وجود دارد. اگر آنجایید و ورزش سه می‌خوانید چتر ببرید!


* در سال 1992 آلمان در فینال قهرمانی اروپا مقابل دانمارک شکست خورد. یا بهتر است بگوییم: آلمان مقابل پیتر اشمایکل دروازه‌بان دانمارکی شکست خورد. قبل از مرحله یک هشتم نهایی قهرمانی اروپا (امشب) تیم DFB اکنون با این سؤال نگران کننده روبرو است: مانند پدر مانند پسر؟

* شوت‌های قوی و دقیق از راه دور یکی از ترندهای بزرگ این مسابقات قهرمانی اروپاست. اریک یانزا اسلوونیایی با گل 1-1 خود مقابل دانمارک محکم‌ترین ضربه را تا به امروز به توپ‌های یورو وارد کرد. طبق گزارش یوفا و آدیداس، سرعت این توپ به 128.76 کیلومتر در ساعت رسید!

* کسپر هولمند، سرمربی دانمارک: "در ابتدا آلمان را یکی از مدعیان می‌دانستم و خوش‌شانس نیستیم که آنها مقابل ما بازی می‌کنند. آنها کیفیت و استعداد دارند و در گروه عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. البته ما نیز کیفیت داریم و همچنین استعداد. آنها باید خیلی خیلی خوب باشند تا ما را شکست دهند.

* جود بلینگام که در اولین بازی خود مقابل صربستان ، با یک گل تعیین کننده  که تحسین جهان فوتبال را برانگیخت مورد تشویق قرار گرفت، عملکرد جود بلینگهام در بقیه بازیهای یورو کمرنگ بوده است. البته انتظار می رود ستاره رئالی انگلیس از بازی فردا مقابل اسلواکی در همان سطحی بازی کند که از او در ذهن داریم.

* استفان افنبرگ، ملی پوش سابق آلمان، در انتظار یک بازی سخت مقابل دانمارک است. او می‌گوید که آنها به آلمان "مسابقه‌ای شدید و هیجان‌انگیز خواهند داد که در آن آلمان‌ها نیز در برخی مواقع آسیب خواهند دید.  "هافبک سابق بایرن مونیخ در جریان تساوی (1-1) مقابل انگلیس تحت تأثیر دانمارکی ها قرار گرفت. افنبرگ گفت: "آنها نشان دادند که نه تنها می توانند دفاع کنند، بلکه در کریستین اریکسن نیز بازیکنی دارند که می تواند با خلاقیت خود تفاوت ایجاد کند."

* زمین چمن سیگنال ایدونا پارک برای بازی آلمان - دانمارک غلتک می‌خورد.

* علی‌رغم جاه‌طلبی‌های عمده یوفا در زمینه آب و هوا، منتخب آلمان روز جمعه با هواپیما به دورتموند سفر کرد.
این شامل یک پرواز تقریباً 400 کیلومتری بود. هواپیما از نورنبرگ، جایی که Die Mannschaft کمپ اصلی خود را در نزدیکی مسابقات قهرمانی اروپا دارد، بلند شد. این تیم همچنین روز شنبه پس از بازی به آن مکان باز خواهد گشت. برای سه بازی گروهی، از اتوبوس برای رسیدن به استادیوم‌ها استفاده شد. آن مسابقات در مونیخ، اشتوتگارت و فرانکفورت بود.
آنها امشب مقابل دانمارک قرار می‌گیرند.
* کینگزلی کومان ستاره بایرن (28) هم اکنون برای تیم ملی فرانسه در مسابقات قهرمانی اروپا بازی می‌کند. این در حالی است که او تا کنون فقط 15 دقیقه در زمین حضور داشته است. ساعتی پیش او به‌طور ناگهانی محله فرانسوی‌ها در پادربورن را کمی قبل از دیدار مرحله یک هشتم نهایی مقابل بلژیک ترک کرد. همسر او برای بار دوم بچه‌دار می‌شود.

* ناتان آکه در تمرین امروز هلند. او در هیئت یک بازیکن حرف‌های بولینگ دقت خود را به رخ بقیه می‌کشد.

* پرتره  یوهان باکایوکو بازیکن تیم ملی بلژیک در نشست مطبوعاتی امروز. عکس از رویترز.

* فیل فودن برگشته. پدر خانواده دوباره در جمع ستارگان سه‌شیرها. او در تمرین امروز سوژه عکاس‌های خبری بود.

* کمی زودتر از حد معمول. هواداران دانمارک در خیابان‌های دورتموند جولان می‌دهند. آنها سروصدای خود را در یکی از بزرگترین استادیوم‌های اروپا خواهند داشت.

* په‌په: بازنشستگی؟ بهش فکر نمی‌کنم، فقط خدا می‌دونه کی بازنشسته می‌شم!

* کاپیتان رئال و پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان که خودش را بهترین مدافع راست دنیا می‌داند، حالا یک هدف مهم دیگر دارد: قهرمانی در یورو 2024 با اسپانیا. 
دنی کارواخال به دلیل بدشانسی مصدومیت‌ها این اولین بار است که در رقابت‌های یورو شرکت می‌کند.

* انرژی، طراوت و حرارت در تمرین تیم ملی اسپانیا. لاروخا با این جوان‌ها به قهرمانی امیدوار است.


* فوری: مدل موی ممفیس دیپای عوض شد. آثار آن تایری که از روی کله ممفیس رد شده و رد انداخته بود، محو شده‌اند!

* کریستیانو اتفاقات بازی گرجستان را فراموش کرده و دندان‌ها را مسواک زده و آماده مسابقه بعدی (مقابل اسلوونی) است. جایی که شاید اولین گل او در یورو به ثمر برسد.

* بعد از درخشش مقابل آلمان نوبت به یک نمایش فوق‌العاده مقابل ایتالیاست. یان زومر دروازه‌بان تیم ملی سوییس سابقه بازی در بایرن و حالا اینتر را دارد و میدان دیده و خونسرد مقابل حریف مدعی قرار خواهد گرفت. بعد از حذف فرانسه در پلی آف دوره گذشته این شگفتی می‌تواند مقابل ایتالیا خلق بشود.

* گولر در ترجمه به فارسی خندان معنی می‌دهد. آردا ستاره ترکیه در تمرین روز گذشته مشغول خوش‌گذرانی و شوخی. او بازیکن رئال است و ستاره تیم ترکیه که قرار است در این مرحله مقابل اتریش بایستد. مسابقه عجیب و جالبی خواهد بود.

* واقعا خوش‌تیپن. تو گروه بازیکنای ایتالیای این عکس حتی الشعراوی هم بدک نیس، اگرچه کالافیوری یه جوری چشام کف پات ظاهر شده در این عکس. آقا رییس فدراسیونشون گابریله گراوینا هم جذابه.

* آندریچ هافبک دفاعی تیم ملی آلمان با تی‌شرتی که یادآور پیراهن مشهور آلمان (سفید و سیاه) در ادوار مختلف جام جهانی است. تی‌شرت آدیداس که البته در طراحی نونوار شده است.

* مردی با 41 سال سن در یورو پا به پای جوان‌ها مشغول درخشش است و یک جلسه غیبتش در ترکیب سلسائو از دلایل شکست پرتغال مقابل گرجستان بود. په‌په یک بازیکن خفن و استثنایی در فوتبال جهان است که سن را پشت سر گذاشته و از هر جنگی لذت می‌برد.

* گوردون، ستاره جوان انگلیس، در مصاحبه مطبوعاتی روز گذشته اعلام کرد از دوچرخه سقوط کرده. البته شدت جراحت روی صورت او در حدی است که فکر کردیم خاور بهش زده!


* جلد آاس برای مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024: یوروی واقعی از الان شروع می‌شه

* سایت 90min و 10 بازیکن برتر مرحله گروهی یورو 2024:

- جمال موسیالا - آلمان (بایرن‌مونیخ)
- مارسل سابیتزر - اتریش (بروسیا دورتموند)
- فابیان روئیز - اسپانیا (PSG)
- نیکو ویلیامز - اسپانیا (اتلتیک)
- گئورگی مامارداشویلی – گرجستان (والنسیا)
- ایلکای گوندوگان - آلمان (بارسلونا) 
- ژرژ میکاوتاد - گرجستان (متز/آژاکس)
- جانلوئیجی دوناروما - ایتالیا (PSG)
- آردا گولر - ترکیه (رئال مادرید)
- کودی خاکپو - هلند (لیورپول)
* این توپ قرار است در تمامی مراحل حذفی مسابقات یورو ۲۰۲۴ از جمله بازی فینال مورد استفاده قرار بگیرد:

* یان زومر، ستاره تیم ملی سوئیس، درباره بازی برابر ایتالیا به هم‌تیمی‌هایش هشدار داد: «ما کاملا آماده هستیم و بی‌صبرانه منتظر شروع این بازی خواهیم بود اما باید یادمان باشد که قرار است مقابل مدافع عنوان قهرمانی بازی کنیم. از نظر من، ایتالیا یکی از مدعیان اصلی کسب جام در یورو ۲۰۲۴ است.»

* گئورگی مامارداشویلی در اظهارنظری عجیب و جنجالی مدعی شد که کواراتسخلیا از تمام بازیکنان اسپانیا بهتر است و روزنامه مارکا تیتر اولش را به این ادعای جالب اختصاص داد.

* لوچانو اسپالتی به هیچ وجه تمایلی به کشیده شدن بازی تیمش برابر سوئیس به ضربات پنالتی ندارد و در این اظهار داشت: «این اتفاقی ایده‌آل برای ما نخواهد بود. اگر تمرینات پنالتی هم بیش از حد باشد ممکن است به ضرر تیم تمام شود و فشار را بیش از حد زیاد کند.»

* به نظر می‌رسد که تیم ملی ایتالیا هم تمرینات خاصی را برای ضربات پنالتی داشته و دوناروما به شوخی درباره عملکردش در این تمرینات به خبرنگاران گفت: «اجازه دادم بازیکنان چند پنالتی را به گل تبدیل کنند تا خیلی هم افسرده نشوند!»


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره