نماد آخرین خبر

بازیکن سیتی در آمریکا تاریخ‌سازی کرد

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
بازیکن سیتی در آمریکا تاریخ‌سازی کرد

ورزش 3/کاوان سالیوان، اعجوبه 14 ساله فیلادلفیا یونیون، رکورد جوانترین بازیکن لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا را به نام خود کرد.
کاوان سالیوان‌،‌ ستاره آینده منچسترسیتی، اولین بازی خود را در تیم اصلی فیلادلفیا انجام داد و تاریخ ساز شد.
کاوان سالیوان، پدیده یونیون فیلادلفیا، به جوانترین بازیکنی تبدیل شد که در یک مسابقه از لیگ حرفه‌ای آمریکا حضور پیدا کرده است. فیلادلفیا یونیون چهارشنبه شب با پیروزی 5-1 مقابل نیوانگلند، به طلسم 10 بازی بدون برد پایان داد.
سالیوان با 14 سال و 293 روز سن، در دقیقه 85 وارد زمین شد و با اختلاف 13 روز، رکورد فِرِدی آدو را پشت سر گذاشت. آدو زمانی که در سال 2004 برای اولین بار برای دی سی یونایتد بازی کرد، 14 سال و 306 روز سن داشت.
قرارداد سالیوان شامل بندی است که به محض ورود به 18 سالگی به منچسترسیتی منتقل می‌شود. بعد از این رکوردشکنی سالیوان، آدو در شبکه‌های اجتماعی نوشت: "به کاوان سالیوان برای اولین رکوردش تبریک می‌گویم. شکستن رکورد سخت است و این بچه چنین کاری کرد. آفرین و موفق باشی دوست من."
سالیوان به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که اولین بازی خود را در بین لیگ‌های اصلی ورزشی حرفه‌ای آمریکای شمالی (MLB, MLS, NBA, NFL, NHL, NWSL)، انجام داده است. آدو قبلاً این رکورد را نیز در اختیار داشت.

به غیر از این، سالیوان به جوانترین بازیکن حرفه‌ای فوتبال تبدیل شد که اولین بازی خود را در بین پنج لیگ برتر فوتبال اروپا (لیگ برتر انگلیس، بوندسلیگا، لیگ فرانسه، لالیگا، سری A)، لیگ قهرمانان اروپا و حتی لیگ اروپا، انجام داد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره