نماد آخرین خبر

زنده از آخرین نقل و انتقالات و تحول فوتبال ایران

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
زنده از آخرین نقل و انتقالات و تحول فوتبال ایران

ورزش 3/نقل و انتقالات فوتبال ایران در فصل جدید پرهیجان‌تر از فصول گذشته دنبال می‌شود.
هر چهار تیم اصلی لیگ برتر فوتبال ایران به قصد قهرمانی و با ماموریت غلبه بر سایر رقبا وارد فصل نقل و انتقالات شده و با تامین منابع لازم، خریدهای خوبی داشته‌اند، تا جایی که حالا به سختی می‌شود گفت عملکرد کدام تیم در نقل و انتقالات واقعا بهتر از بقیه بوده است.
البته اثبات این موضوع در نهایت به گذشت زمان و نتایج نهایی لیگ برتر بستگی دارد، اما به هر صورت شروع فصل تحت تاثیر این انتخاب‌ها خواهد بود، به خصوص که لیگ برتر امسال آغاز زودهنگامی دارد و تا چشم به هم بزنیم، ستارگان را با پیراهن‌های جدیدشان دیده‌ایم.
در این ستون روزانه آخرین تحولات نقل و انتقالات لیگ برتر را مرور خواهیم کرد. اخباری که در این پست منتشر می‌شوند، صرفا خبر نیستند، بلکه برخی از آنها شایعات و بعضی از آنها هم نکاتی درباره انتخاب‌های مربیان و مدیران در فصل تعیین‌کننده و پرهیجان نقل و انتقالات لیگ برتر هستند.
پوشش زنده خبری:
*باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به کایسری اسپور ترکیه خواهان جذب علی کریمی هافبک ایرانی این تیم شده است. از قرارداد کریمی با باشگاه ترکیه‌ای دو فصل دیگر باقی مانده و مسئولان کایسری اسپور حالا باید درباره این هافبک ایرانی تصمیم بگیرند.


*لوان پولی، دروازه‌بان نساجی که اواسط فصل گذشته به ایران آمد و در نیم فصل دوم در ترکیب این تیم درخشید، قرارداد خود را برای یک فصل دیگر را با تیم مازندرانی تمدید کرده است. گلر برزیلی نساجی امروز به تهران برگشت تا کارش را با تیم خود از سر بگیرد.

*محسن طرهانی، مدافع و کاپیتان سابق خیبر و بازیکن فصل گذشته شمس‌آذر، با امضای قراردادی به خیبر بازگشت. او پیش از این در دو بازه زمانی مختلف در خیبر بازی کرده است و سابقه حضور در تیم‌های مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان و هوادار تهران را نیز در کارنامه دارد.

*میثم مجیدی، عضو هیئت مدیره باشگاه آلومینیوم اراک، در مورد پیشنهاد رسمی و غیر رسمی باشگاه‌های لیگ برتری برای جذب بازیکنان آلومینیوم اظهار داشت: باشگاه آلومینیوم دیگر هیچ‌یک از بازیکنان خود را نمی‌فروشد و پرونده این موضوع به طور کامل بسته شده است.

*ایگور پوستونسکی، هافبک کروات تیم واراژدین، ساعتی پیش وارد تبریز شده تا در تست پزشکی پیش از قرارداد با تیم تراکتور شرکت کرده و سپس قرارداد خود را امضا کند. او دومین خرید خارجی تراکتور بعد از مهند علی محسوب می‌شود.

*با حضور علیرضا بیرانوند در دروازه تراکتور، طبیعتا یک مسئله چالش‌برانگیز انتخاب نفر دوم نیمکت تبریزی‌ها خواهد بود. از آنجایی که حسین پورحمیدی قصد جدایی از تراکتور را دارد، باید دید که کدام باشگاه سراغ این دروازه‌بان جوان خواهد آمد تا با پرداخت رضایتنامه، وی را به خدمت بگیرد. تراکتور به این سادگی‌ها بازیکنانش را از دست نمی‌دهد و این تجربه در طول زمان ثابت شده که باشگاه خریدار باید عزمی جدی در این کار داشته باشد. در حال حاضر فعلا آینده پورحمیدی ماندن و رقابت کردن است، مگر اینکه مشتری جدیدی خود را به تبریز برساند‌.

*در میان اخبار نقل و انتقالاتی فوتبال ایران، همه در انتظار کشیده شدن ضامن بمب سردار آزمون هم هستند. ستاره سابق رم و لورکوزن که آینده‌اش بسته به تصمیم باشگاه آلمانی و البته خواست قلبی او به ادامه فوتبالش در جایی غیر از آلمان است. او از اسپانیا، ایتالیا و دو کشور عربی پیشنهادهای مشخصی در جیب دارد و به زودی روی آن تصمیم خواهد گرفت.


*باشگاه تراکتور در مسیر رختکن به زمین چمن دیوارهای خود را به تصاویر موفقیت‌های این سال‌ها منقش کرده است؛ تصاویری که از بازیکنان سابق پرسپولیس در این تونل منتشر شده، در میان کاربران فضای مجازی بحث برانگیز شده و صحبت‌های مختلفی در این زمینه به عمل می‌آید. تراکتور به شدت امیدوار است با کادر جدید و خریدهای پرسروصدایش امسال گامی بلند به جلو بردارد.

*کمال کامیابی‌نیا به دوران حضورش در لیگ برتر ادامه می‌دهد. او پس از فصل نسبتا خوبی که در ذوب‌آهن پشت سر گذاشت، امسال هم با پیراهن سبز به میدان خواهد رفت. او کاپیتان محمد ربیعی در فصل پیش‌رو است و باید با آمادگی حداکثری در رقابت‌های لیگ حاضر بشود. ذوب‌آهن که در فصل گذشته لیگ را در رتبه پنجم تمام کرد، تیمی قابل اعتنا و دشوار برای همه مدعیان لیگ محسوب می‌شود، اگرچه اسکواد آنها در حد هجوم به چهار عنوان بالای جدول نیست اما به هر حال امیدواری‌هایی در این تیم وجود دارد.

*سعید دقیقی به طرفداران ملوان قول داده اگر باشگاه در چارچوب توافقی بین طرفین حرکت کند، امسال یکی از هیجان‌انگیزترین سال‌های تاریخ ملوان را شکل خواهد داد. ملوان تاریخی غنی و رشک برانگیز در فوتبال ایران دارد و ادعای دقیقی پس از فصل خوب ملوانی‌ها با تارتار نشان‌دهنده اعتمادبه‌نفس بالای این سرمربی است.

*حمید مطهری و محمد عسگری، دو دستیار سابق یحیی، دوباره در فولاد به او پیوسته‌اند. پیش از این گفته می‌شد گل‌محمدی در فصل تازه همه کمک‌هایش را گرد هم می‌آورد اما هنوز خبری از چهره‌هایی مثل داوود فنایی یا مظاهر رحیم‌پور و مهرداد خانبان که در پرسپولیس با او همکاری داشتند، نیست.

*از سامان نریمان جهان به عنوان خرید تازه تیم گل‌گهر یاد می‌شود. مهدی تارتار همواره در تیم‌های خود یک بازیکن تکنیکی و سریع و باتجربه را پشت دست نگه می‌دارد.

*انتقال رامین رضاییان همچنان بحث برانگیز است و پرسپولیسی‌ها نسبت به این جدایی واکنش دارند. رضاییان که به عنوان خرید اصلی از سپاهان به استقلال نقل مکان کرده، در تمرینات مشغول آماده‌سازی است و روزهای سخت پیش‌فصل را برای آمادگی بیشتر پشت سر می‌گذارد. در حال حاضر پای بزرگان سابق پرسپولیس هم به این معرکه باز شده اما رامین علاقه‌ای به پاسخ دادن ندارد. او بازیکنی است که اصولا در زمین پاسخ صحبت‌ها را می‌دهد.

*محمدجواد حسین‌نژاد، ستاره جوان سپاهان، لژیونر جدید فوتبال ایران در فصل جاری خواهد بود. این ستاره جوان و خوش تکنیک قطعا از ستاره‌های آینده فوتبال ایران خواهد بود و نامش را بسیار بیشتر خواهیم شنید.

*مس رفسنجان که با مذاکرات فشرده محرم نویدکیا را به عنوان مسئول کادرفنی در جمع خود نگه داشت، هنوز به طور رسمی وارد بازار نقل و انتقالات نشده است. مسی‌ها در سال گذشته در فصل نقل و انتقالات پرتحرک‌تر و خبرسازتر بودند، اما امسال هنوز خبری از آنها نیست. البته آنها اسکواد نسبتا خوبی دارند و بازیکنانی که موردعلاقه تیم‌های ثروتمندتر لیگ برتری هستند. در این شرایط همه در انتظار اولین خبر نارنجی رنگ لیگ برتر در فصل تازه هستند.

*از ریکاردو آلوز، بازیساز و ستاره دو فصل گذشته تراکتور، در تمرینات هنوز خبری نیست. البته آلوز با اجازه کادرفنی و مدیریت مرخصی خود را تمدید کرده و فردا یا پس فردا به تمرینات شاگردان اسکوچیچ اضافه خواهد شد. او قراردادی بلندمدت با تراکتور بسته و شرایط جدایی از سرخ‌ها را ندارد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره