نماد آخرین خبر

حمله تند ستاره سابق چلسی به آرژانتین؛ کشور نازی‌ها!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
حمله تند ستاره سابق چلسی به آرژانتین؛ کشور نازی‌ها!

ورزش 3/دمبا با، مهاجم سابق چلسی، با توصیف آرژانتین به عنوان "پناهگاهی برای نازی‌های سابق فراری"، وارد جنجال نژادپرستی این کشور شد.
انزو فرناندز پس از انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی که به نظر می‌رسد او و تعدادی از هم‌تیمی‌هایش آهنگی با "محتوای نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز" را زمزمه می‌کنند، در مرکز یک رسوایی قرار گرفته است.
فرناندز اکنون با تحریم‌های لیگ برتر مواجه است، چلسی اعلام کرده است که در حال انجام یک روند انضباطی داخلی است و وسلی فوفانا، هم‌تیمی‌اش در چلسی، این آهنگ را به باد انتقاد گرفته است.
حالا با، که در فرانسه متولد شده است، با انتشار پستی نوشتاری به جمع منتقدان پیوسته است: "آرژانتین، سرزمین پناهندگی برای نازی‌های سابق فراری. از سال 1945، پرون از جنایتکاران جنگی پذیرایی می‌کرد. و این شما را متعجب می‌کند..."
این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که معاون وزیر ورزش آرژانتین به دلیل پیشنهاد عذرخواهی لیونل مسی از بابت این ویدیو برکنار شد.
دیروز مشخص شد که الکسیس مک‌آلیستر، ستاره لیورپول، بر این باور است که این آهنگ توسط تیم ملی آرژانتین تا حدودی بد تعبیر شده است و او در دفاع از فرناندز ادعا کرد که کشورشان "نژادپرست نیست."


مک‌آلیستر روز گذشته در مصاحبه‌ای با رادیو Urbana Play FM آرژانتین گفت: «شما باید در مورد حرف‌ها و کارهایتان محتاط باشید، به خصوص در اروپا که نسبت به اینجا حساسیت بیشتری وجود دارد.»
او ادامه داد: «حقیقت این است که ما یک کشور نژادپرست نیستیم؛ ما عادت نداریم زیاد در مورد نژادپرستی صحبت کنیم.»
مک‌آلیستر با اشاره به این موضوع که این یک «موضوع بسیار مهم» است، تأکید کرد که فرناندز فرد خوبی است.
هافبک آلبی‌سلسته ادامه داد: «انزو قبلاً عذرخواهی کرده و توضیح داده است که چه اتفاقی افتاده. فکر نمی‌کنم چیز بیشتری برای گفتن باشد. ما انزو را می‌شناسیم، می‌دانیم که او هرگز این کار را با نیت بد انجام نمی‌دهد، او آدم بدی نیست، او نژادپرست نیست.»
فرناندز به دلیل شرکت در این سرود با محکومیت گسترده از جمله هم‌تیمی‌هایش در غرب لندن مانند وسلی فوفانا مواجه شده است. فوفانا این سرود را «نژادپرستی بی‌قید و شرط» توصیف کرد.
از زمان انتشار عذرخواهی عمومی فرناندز در روز سه‌شنبه، هم‌تیمی‌های او در چلسی از جمله مالو گوستو، اکسل دیسی، بنوآ بادیاشیل و لزلی اوگوچوکو او را در این پلتفرم آنفالو کرده‌اند.
همچنین گفته می‌شود که این بازیکن ۲۳ ساله در پشت صحنه‌ی راه‌اندازی «روند انضباطی داخلی» باشگاه به دلیل رفتار هافبک خود، از هم‌تیمی‌هایش به صورت خصوصی عذرخواهی کرده است.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره