نماد آخرین خبر

پاتریک ویرا به درد آمریکا نمی‌خورد

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
پاتریک ویرا به درد آمریکا نمی‌خورد

ورزش 3/استو هولدن، بازیکن سابق تیم ملی آمریکا، معتقد است انتخاب پاتریک ویرا به عنوان سرمربی جدید این تیم، تصمیمی نادرست خواهد بود.
ویرا، هافبک سابق آرسنال و تیم ملی فرانسه، پس از ترک استراسبورگ فرانسه، در حال مذاکره با فدراسیون فوتبال ایالات متحده برای جانشینی گرگ برهالتر است که پس از خروج آمریکا از مرحله گروهی کوپا آمه‌ریکا، از سمت خود برکنار شد.
هولدن، ستاره سابق آمریکا و بولتون، با وجود شهرت افسانه‌ای ویرا به عنوان بازیکن در دوران حضورش در آرسنال، اینتر و فرانسه، معتقد است که کارنامه مربیگری او به اندازه کافی برای جایگزینی برهالتر درخشان نیست. ویرا در دوران حضورش در نیویورک سیتی، نیس، کریستال پالاس و استراسبورگ موفق به کسب هیچ جام قهرمانی نشده است و تاکنون در هیچ کدام از این باشگاه‌ها بیش از دو سال دوام نیاورده است.

هولدن در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «برای مثال، پاتریک ویرا را در نظر بگیرید. چرا او باید انتخاب درستی برای تیم ملی آمریکا باشد؟ او هیچ تجربه مربیگری در سطح ملی ندارد و سابقه ثابتی در کسب مداوم قهرمانی یا پیشرفت بازیکنان جوان ندارد.»
تنها دوره نیمه‌موفقیت‌آمیز ویرا به عنوان سرمربی، حضورش در نیویورک سیتی بود. بعد از رفتن او، این تیم با هدایت رونی دِیلی قهرمان MLS Cup شد. او در نیس، فصل اول را در رده هفتم به پایان رساند و سپس نتایج به شدت ضعیف شد. در کریستال پالاس هم همینطور، دو سال دوام نیاورد و عملکرد تیم نسبت به زمان آغاز کارش بدتر شد. در استراسبورگ نیز با وجود داشتن یک تیم جوان و عدم سرمایه‌گذاری، نتایج ضعیفی کسب کرد و از تیم جدا شد.

هنوز مشخص نیست که آیا فدراسیون فوتبال ایالات متحده، ویرا را به عنوان جانشین برهالتر انتخاب خواهد کرد یا خیر. گرت ساوت‌گیت، مائوریسیو پوچتینو، رافائل بنیتز و لوئیس دِ لا فوئنته نیز از جمله گزینه‌های مطرح‌شده برای این سمت هستند.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره