نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

فلاح گرانترین بازیکن لیگ ایران!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
فلاح گرانترین بازیکن لیگ ایران!

ورزش 3/سامان فلاح با انتقال به استقلال رکوردی جالب را در لیگ برتر ایران جابجا کرد.
سامان فلاح مدافع 23 ساله تیم گل‌گهر روز گذشته با عقد قرارداد رسمی به تیم فوتبال استقلال پیوست تا یکی از مهمترین اتفاقات نقل و انتقالاتی را به نام خود رقم زده باشد. انتقال فلاح به استقلال در شرایطی است که او در گذشته نیز موردتوجه این باشگاه قرار داشت اما انتقال او با چند سال تاخیر و در حالی اتفاق افتاد که او حالا به عنوان مدافع ملی‌پوش به استقلال پیوسته است.
نکته جالب در مورد سامان فلاح اینکه استقلال او را با پرداخت رقم رضایتنامه سنگین به خدمت گرفت تا او برای دومین سال متوالی با پرداخت مبلغ، جابجایی خود را رقم زده باشد. نکته‌ای که شاید در مورد فلاح مغفول مانده باشد این است که او در سال نخست معرفی به سطح اول فوتبال ایران یکی از ارزانترین بازیکنان لیگ برتر بود که دستمزدی حداقلی دریافت می‌کرد.
فلاح که در لیگ بیستم با نظر مهدی تارتار به تیم پیکان معرفی شد، دستمزد سالیانه 50 میلیون تومان را می‌گرفت و بعد از حضور در ترکیب اصلی پیکانی‌ها، قراردادش به 500 میلیون تومان افزایش یافت. او در دوران سرمربیگری مجتبی حسینی هم عملکرد درخشانی داشت تا در تابستان پیش از لیگ بیست و سوم، راهی گل‌گهر شود.

گل‌گهر سیرجان با اطلاع از آتیه این بازیکن، رقم 18 میلیارد تومان را برای جدایی او پرداخت کرد تا جلوتر از تیمهای مدعی این بازیکن را به خدمت بگیرد و حالا شنیده‌های خبرنگار ما حاکی از آن است که آزادسازی او از دو سال قرارداد باقیمانده با گل‌گهر، با رقمی در حدود دو برابر این عدد شکل گرفته است.

نزدیکان باشگاه استقلال مدعی هستند که این باشگاه با رقم 30 میلیارد تومانی نظر گل‌گهر را برای انجام این انتقال جلب کردند اما از آن طرف سیرجانی‌ها ادعای خود را روی عدد 37 میلیارد تومان بنا گذاشتند. البته اسفندیارپور، مدیرعامل گل‌گهر، تمایل چندانی به صحبت در این مورد ندارد اما هر کدام از این اعداد که درست باشد، فلاح را به گرانترین انتقال فوتبال ایران تبدیل می‌کند چرا که او در دو پنجره تابستانی دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران را به پرداخت 50 میلیارد تومان مجبور کرده است.
البته قرارداد استقلال با این بازیکن به طوری است که رقم رضایتنامه او را برای تمام سالهای قراردادش سر شکن می‌کند و تنها روی سقف بودجه این فصل اضافه نخواهد کرد اما به هر حال جذب او گام بلندی است که آبی‌ها در نقل و انتقالات برداشتند و یک ستاره را به خط دفاعی خود اضافه کردند.
جالب اینکه انتقال فلاح به استقلال موجی از اعتراض هواداران پرسپولیس نسبت به مهدی تارتار را نیز به دنبال داشته است. آنها اعتقاد دارند که تارتار نباید اجازه جدایی به این بازیکن را می‌داد که البته شاید این اعتقاد با فوتبال حرفه‌ای چندان سنخیتی نداشته باشد.
اما بر اساس اطلاعات خبرنگار ما، مدیران گل‌گهر در همان جلسه مذاکرات به تارتار اعلام کرده بودند که نباید روی سعید سحرخیزان و سامان فلاح حساب باز کند چرا که فروش این دو بازیکن سودی صد میلیاردی را برای باشگاه به دنبال خواهد داشت که طبیعتا در چنین شرایطی، هیچ باشگاهی امکان مقاومت برای فروش بازیکن خود را نخواهد داشت.
همچنین نکته جالب اینکه برای بازیکن موردنظر پرسپولیس از گل گهر، محمدرضا اخباری، سرخپوشان تمایلی به پرداخت رضایتنامه از خود نشان ندادند و همچنین بعد از مذاکرات اولیه، میل چندانی به امضای قرارداد با این دروازه‌بان نداشتند و به سراغ گزینه خارجی رفتند تا عملا در این ماجرا هم سرمربی گل‌گهر نقش چندانی نداشته باشد.
با این حال استقلال اگرچه رقمی قابل توجه را برای رضایتنامه سامان فلاح پرداخت کرده اما به هر حال در ازای آن صاحب مدافعی 23 ساله شده که اگر طولانی مدت در این تیم بماند، می‌تواند مهره کلیدی آبی‌ها در فصول آینده باشد.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره