نماد آخرین خبر

انوشیروانی: به عملکرد خوب جوادی و داودی در المپیک امیدواریم

منبع
تسنيم
بروزرسانی
انوشیروانی: به عملکرد خوب جوادی و داودی در المپیک امیدواریم

تسنیم/رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: به دو سهمیه امیدواریم و اگر جوادی و داودی رکوردهایشان را در المپیک تکرار کنند، می‌توانند عملکرد خوبی نشان بدهند.
مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون وزنه‌برداری امروز(شنبه) با حضور سیدمحمدشروین اسبقیان معاون وزیر ورزش و جوانان، سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون و سایر اعضا در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
سجاد انوشیروانی در این مجمع اظهار داشت: در سال 1402 تلاش کردیم به وعده‌های‌مان عمل کنیم و مشکلات را برطرف کنیم تا یک همدلی ایجاد شود. الان این همدلی ایجاد شده تا بتوانیم کارهای بزرگی را انجام بدهیم. فدراسیون تلاش کرد که همه اعزام‌ها و اردوها با کمترین دغدغه انجام شود و حاصل آن کسب 105 مدال در سال گذشته بود. برنامه‌های مربوط به بانوان نیز انجام شدند که حاصل آن رسیدن به 27 مدال در این بخش بود و تلاش می‌کنیم این تعداد مدال را به آنچه هدف‌گذاری کرده‌ایم، برسانیم.
وی افزود: از بازسازی مجموعه وزنه‌برداری در مجموعه ورزشی آزادی فقط 20 درصد باقی مانده و تا پایان مرداد ماه به پایان خواهد رسید. همچنین تقویم فدراسیون را به دقت اجرایی کردیم. به لحاظ مالی هم رشد چشم‌گیری داشتیم. این خبر خوب را می‌دهم که با حمایت وزیر ورزش و جوانان و اسبقیان، بودجه فدراسیون با رشد چشم‌گیری روبرو شده و بیشترین درصد افزایش بودجه را داشته‌ایم.
انوشیروانی عنوان کرد: موضوع بعدی تخصیص منابع از سوی وزارت نفت و وزارت ورزش برای خرید تجهیزات است. باید تجهیزات در سراسر کشور نو شوند و قول می‌دهم که کارهای این موضوع انجام شده و در مرحله پرداخت پول است تا حجم بزرگی از تجهیزات را در اختیار استان‌ها قرار بدهیم.
انوشیروانی گفت: فدراسیون تلاش کرده تا همه استانداردها در مسیر ارتقاء شأن وزنه‌برداری را رعایت کند. فدراسیون دارای کمیته آموزش است که این در گذشته وجود نداشت.

وی تصریح کرد: برای المپیک نیاز داریم که همه در کنار هم تیم ملی را همراهی کنیم. می‌دانیم که تعداد سهمیه‌ها از سوی کمیته بین‌المللی المپیک کاهش یافته و ما دو سهمیه بدست آوردیم. به این دو سهمیه امیدواریم و اگر رکوردهایشان را در المپیک تکرار کنند، می‌توانند عملکرد خوبی نشان بدهند.
انوشیروانی گفت: فدراسیون چهار اسپانسر در کنار خودش دارد که این بی‌سابقه است و درآمد خوبی از آنها داریم.‌ اجرای همه برنامه‌ها و بازسازی کمپ وزنه‌برداری به لطف همین اسپانسرها و کمک وزارت ورزش و کمیته المپیک است. لیگ برای ما اهمیت زیادی دارد و تلاش می‌کنیم که تعداد تیم‌ها را بیشتر کنیم.
وی گفت: از معاونت قهرمانی درخواست پیگیری یک موضوع را داریم. خیلی از سالن‌ها توسط نهاد‌های مختلف گرفته شده است، در حالی که وزنه‌برداری به زیرساخت‌های زیادی نیاز دارد. در اکثر استان‌ها این مشکل را داریم. وزنه‌برداری باید در استان‌ها جدی گرفته شود. از اسبقیان درخواست دارم که در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند. توجه به وزنه‌برداری در استان‌ها در شأن این رشته نیست. در یک استان به هیئت وزنه‌برداری فقط چهار میلیون تومان در یک سال کمک شده بود. در پایان امیدوارم وزنه‌برداری ایران در المپیک باعث فخر و افتخار کشور شود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره