نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

گولسیانی و پاسخ تند به یک اتهام بزرگ!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
گولسیانی و پاسخ تند به یک اتهام بزرگ!

ورزش 3/گئورگی گولسیانی، مدافع با تجربه پرسپولیس، در ماه‌های اخیر شرایط فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده و تبدیل به ستاره بین‌المللی و بزرگ شده است. این مدافع بلندقامت بعد از به ثمر رساندن گل قهرمانی پرسپولیس و ثبت کردن نام خود به عنوان یک بازیکن بزرگ در تاریخ این باشگاه، به اردوی تیم ملی گرجستان نیز دعوت شده و در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ به میدان رفت. تیم ملی گرجستان در این مسابقات عملکردی فراتر از تصور ارائه داده و حتی موفق شد از گروه خود به دور بعدی نیز صعود کند. اما اوج درخشش گئورگی گولسیانی در دیدار مقابل تیم ملی پرتغال رقم خورد. این بازیکن بارها با سد کردن راه فوق ستاره ارزشمندی مانند کریستیانو رونالدو حتی نام خود را به رسانه‌های بزرگ جهان مطرح کرد و محبوبیت و شهرتی بیش از گذشته یافت.
به همین علت و بعد از بازگشت بازیکنان تیم ملی گرجستان به خانه، این بازیکن به شدت مورد استقبال هواداران و رسانه‌ها قرار گرفته و تقریباً هر روز شاهد انتشار مصاحبه‌ای از او با نشریات مختلف این کشور بودیم. اما در ۲۴ ساعت اخیر همه چیز به عجیب‌ترین شکل ممکن برای او پیش رفت و گولسیانی مورد آماج حملات عجیب از سوی افرادی حتی غیر فوتبالی نیز قرار گرفت. ماجرا از این قرار بود که در ابتدا مصاحبه‌ای از این بازیکن منتشر شد که او مدعی شده فوتبال به درد زنان نمی‌خورد و ورزش مناسبی برای آنها نیست و فوتبال را باید ورزش مردانه توصیف کرد.
انتشار همین جملات کافی بود تا بسیاری به گولسیانی تاخته و مصاحبه او را یک توهین جنسیتی مستقیم به ورزش زنان و فوتبال آنها توصیف کنند. حجم این جنجال به حدی بود که حتی نماینده پارلمان گرجستان نیز در مقام پاسخگویی و دفاع از ورزش زنان برآمده و نسبت به این مصاحبه واکنش نشان داد. در ادامه کاپیتان سابق تیم ملی زنان گرجستانی متن بلند بالایی منتشر کرده و بابت این اظهار نظر گولسیانی ابراز تاسف کرد. انتشار همین اخبار جنجالی باعث شد در ساعات اخیر خبرنگار ورزش سه برای ارتباط با گولسیانی تلاش کرده و در نهایت ساعتی قبل موفق شد با او در این رابطه مصاحبه کند.

ستاره گرجستانی که از انتشار این اخبار در رسانه‌های ایرانی بسیار متعجب شده بود، به شدت انتقاد از رفتار نشریات گرجستان پرداخته و مدعی شد این کار رسانه‌هایی بوده که تنها به دنبال بیشتر دیده شدن هستند و اتفاقاً اون خیلی مؤدبانه و با احترام نسبت به ورزش زنان صحبت کرده و فقط مدعی شده که فشار در حال حاضر در بین فوتبال زنان و مردان متفاوت است.
گئورگی گولسیانی در این خصوص به ورزش سه گفت: "سلام، سوال در برنامه این بود که آیا فوتبال به درد زنان نمی‌خورد یا ورزشی مناسب برای آنها نیست؟" (لحن گولسیانی به شکلی است که انگار گوینده در مصاحبه از استفهام انکاری استفاده کرده و به نظر خودش هم پاسخ علیه فوتبال بازی کردن زنان بوده).
گولسیانی در ادامه گفت: "من گفتم خیر، فوتبال برای زنان مناسب است. اما سطح و لِوِل فوتبال زنان و مردان متفاوت است. من در ادامه همچنین گفتم که اگر زنان در آینده کیفیت بالاتری در فوتبال ارائه دهند، من نظرم را عوض خواهم کرد. این یک پاسخ رسمی و مودبانه بود، اما آنها همین جملات را علیه من استفاده کردند.
زیرا اینجا در گرجستان این سبک پروپاگاندای هجومی و تخریبی خیلی جواب می‌دهد. آنها از کلمات در قالبی غیر از واقعیت استفاده می‌کنند و فقط یک تکه و بخش از جملات تو را برداشته و از همان علیه خودت استفاده می‌کنند. اما مجموع مصاحبه من کاملا مودبانه و توام با احترام به زنان بود و هرگز توهین جنسیتی به آنها نکردم. این تمام داستان بود و اتفاق خاصی رخ نداد. در واقع کل ماجرا این بود که رسانه‌ها از حرف‌های شما استفاده می‌کنند تا شما را تخریب کرده و بتوانند بیننده بیشتری برای خود جذب کنند.

حالا واقعا این ماجرا حتی در ایران نیز منتشر شده؟ من کلمه به کلمه داستان را برایت شرح دادم. سوال این بود که آیا به نظر تو فوتبال برای زنان ورزش مناسب یا خوبی نیست؟ که اتفاقا من پاسخ دادم زنان باید فوتبال بازی کنند و آنهایی که دنبال این ورزش هستند، باید به سمت فوتبال بروند. ولی در ادامه گفتم سطح و فشار بین فوتبال زنان و مردان متفاوت است.
من از دیدن عملکرد تیم ملی زنان گرجستان شگفت زده شدم، زیرا آنها پتانسیل درخشان و بالایی دارند و اگر آنها عملکرد بهتری ارائه دهند، نظر من حتی در این مورد (تفاوت فشار بین فوتبال زنان و مردان)، عوض خواهد شد. این همه جواب من بود و فکر می‌کنم حرفی که زدم کاملا مودبانه و مربوط به همین موضوع بود."
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره