نماد آخرین خبر

سیدی: علیرضا بیرانوند غیرقابل پیش‌بینی است

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
سیدی: علیرضا بیرانوند غیرقابل پیش‌بینی است

ورزش 3/محسن سیدی، مربی سابق بیرانوند اعتقاد دارد پرسپولیس باید یک گلر خارجی به عنوان جایگزین بیرو جذب کند.
محسن سیدی که در دوره حضور گابریل کالدرون در پرسپولیس به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌های این تیم مشغول به فعالیت بود و سابقه کار با علیرضا بیرانوند را هم دارد، در گفت‌وگویی با خبرنگار ما در خصوص جدایی جنجالی این دروازه‌بان صحبت کرد.
*بیرانوند یک فرد غیرقابل پیشبینی است
بیرانوند فردی غیر قابل پیشبینی است اما صاف و ساده دل نیز هست که مواقعی این فاکتور باعث بروز جریانات فوتبالی می‌شود. اما اگر بخواهیم قضاوتی نسبت به این جدایی انجام بدهیم قطعا نیاز به اطلاعات بیشتر درفصل گذشته داریم تا عملکردها و احترامات متقابل و مسائلی از این قبیل که معمولا باعث حاشیه و اختلاف می‌شود را برسی کنیم.
*موضوعات مهمی در این تصمیم دخیل هستند
اعتقاد دارم موضوعاتی هم هست که خط قرمز به حساب می‌آید و شاید هیچ‌وقت کسی متوجه آن نشود تا شامل حال زمان شود. اگر بخواهیم از لحاظ فردی و شخصیتی علیرضا را آنالیز کنیم او از سال ۱۳۹۵ عضو باشگاه پرسپولیس شده یعنی از نفت تهران وارد مجموعه‌ای بزرگتر با استانداردهای خودش، طرفدار متعصب و نام بزرگ باشگاه پرسپولیس شده است. حالا به یکباره این بازیکن در دو فصل متوالی تصمیم به جدایی می‌گیرد که قابل تعمق و بررسی است. قطعا عناصر تشکیل دهنده یک باشگاه یعنی مدیریت، کادر فنی، بازیکن و درنهایت طرفداران می‌توانند به نوعی در این اتفاقات سهیم باشند البته از بعُد فرهنگی هم باید ببینیم که یک باشگاه بزرگ چه فرایندی را در بحث فرهنگی برای اعضای باشگاه درنظر می‌گیرد. این فاکتور خیلی مهم است و در رشد شخصیتی و مسائل دیگر می‌تواند بازخوردهای خوبی به همراه داشته باشد.

*جایگزین بیرانوند باید خارجی باشد
به نظر می‌آید با توجه به عملکرد بیرانوند در بخش دروازه‌بانی پرسپولیس و رزومه درخشانی که از خودش باقی گذاشته، از لحاظ روانی و فنی کار آسانی برای گلرهای جایگزین نباشد. به خصوص از لحاظ بازیسازی از عقب (بیلداپ) و آمار ارقامی دیگر. بنابراین به نظر می‌رسد که یک گلر خارجی که در تیم ملی کشورش هم فیکس باشد و تجربه بازی‌های بین‌المللی داشته باشد گزینه خوبی برای باشگاه پرسپولس باشد.
*خروجی ایرانی خوبی در بخش گلری نداشته‌ایم
با احترام به همه مربیان گلری و دروازه‌بانی باید اشاره‌ای داشته باشم که خروجی خوبی در بخش دروازه‌بانی در چند سال اخیر نداشتیم. اگر هم پدیده‌ای در لیگ وجود داشته فقط برای بازی‌های داخلی است. باید توجه داشته باشیم که بازیکنانی را پرورش دهیم که با استانداردهای جهانی وارد عرصه ورزش شوند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره