نماد آخرین خبر

مراسم تجلیل و بدرقه المپین‌های استان تهران برگزار شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
مراسم تجلیل و بدرقه المپین‌های استان تهران برگزار شد

ایسنا/مراسم تجلیل و بدرقه المپین‌های استان تهران اعزامی به بازی‌های المپیک پاریس برگزار شد.
مراسم بدرقه و تجلیل از المپین‌های استان تهران عصر امروز - یکشنبه ۳۱ تیر - با حضور علیرضا فخاری، استاندار تهران، مریم کاظمی‌پور، معاون توسعه امور بانوان وزارت ورزش، علی جوادی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد. در این مراسم هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو، و آندرانیک تیموریان، مربی تیم ملی فوتبال، و محسن کاوه، سرمربی تیم ملی آزاد، نیز حضور داشتند.
در این مراسم که با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد، از ۹ المپین استان تهران اعزامی به بازی‌های المپیک پاریس و خانواده‌هایشان تجلیل به عمل آمد.
علی پاکدامن (شمشیربازی)، امیرعلی آذرپیرا و یونس امامی (کشتی)،  علی داوودی (وزنه‌برداری)، شروین چهل‌امیرانی (تیراندازی)، ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده (تکواندو)، ندا شهسواری (تنیس روی میز) و سامیار عبدلی (شنا) ۹ ورزشکار المپیکی استان تهران هستند. علی پاکدامن، ندا شهسواری، سامیار عبدلی، علی داوودی و شروین چهل‌امیرانی در مراسم حضور نداشتند.
علی جوادی در این مراسم گفت: پشت موفقیت ورزشکاران عوامل زیادی دخیل هستند که یکی از آنها مربیان است و از همه مهم‌تر خانواده‌ها هستند. سعی کردیم این مراسم را با حضور خانواده‌ها برگزار کنیم تا تجلیلی نیز از خانواده ورزشکاران داشته باشیم.
وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در المپیک پاریس بیشترین رکورد را از نظر حضور ورزشکاران نسبت به ادوار قبل دارد و یک‌چهارم کاروان متعلق به استان تهران است. وقتی در این سمت قرار گرفتم گفتم اولین چشم‌انداز ما المپیک پاریس خواهد بود که امروز خوشحالم به این چشم‌انداز رسیدیم. همچنین صد درصد سهمیه تکواندو بانوان مربوط به تهران است و این نشان از ظرفیت بالای این استان دارد.

جوادی خاطرنشان کرد: خیلی قصور در حق ورزشکاران خود داریم. باید طوری کار کنیم تا افتخاراتمان که شهدا و قهرمانان هستند در محافل شناخته شوند. من دست تمام ورزشکاران را می‌بوسم که می‌گویند برای اهتزاز پرچم کشورم تلاش خواهم کرد، وقتی پرچم کشور به اهتزاز درمی‌آید تمام کسانی که در صحنه حضور دارند به احترام پرچم کشورمان بلند می‌شوند. در حقیقت ورزشکاران سربازانی‌اند که در عرصه ورزش به نحو احسن کار خود را انجام می دهند.
وی گفت: با اینکه استان تهران از نظر سرانه ورزشی محروم‌ترین استان است اما امروز ورزش استان تهران در قله است و بابت این موضوع خوشحالم.
در ادامه این مراسم مریم کاظمی‌پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش، اظهار کرد: المپیک امسال در فرانسه است و ویژگی‌های سیاسی خاصی وجود دارد. ۴۰ ورزشکار جوان ما در سخت‌ترین رویدادها حاضر شدند و سهمیه گرفتند. ۱۴ ورزشکار ما که برای غیر از ایران هستند، فقط دو نفرشان سهمیه گرفتند و سایرین با وایلدکارت شرکت می‌کنند. این یک جریان سیاسی است و البته ورزشکاران ما نگران نباشند چون رقیبان خود را بارها شکست داده‌اند. می‌خواهند با این کار سیاه‌نمایی کنند تا اجر تلاش ورزشکاران ما را پایین بیاورند.
وی افزود: شاهد جوان‌گرایی در ورزش ایران هستیم که نمونه آنها را در کشتی و تکواندو و ... شاهدیم. دو تیم والیبال و بسکتبال هم به دلیل همین جوانگرایی در المپیک حاضر نشدند و البته مدیران آنها در حال برنامه‌ریزی و تلاش برای دوره آینده‌اند.
کاظمی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: کاروان ما رویدادهای بزرگی را تجربه کرده و شادی همه این افتخارآفرینی‌ها را به روح رییس‌جمهور شهید تقدیم می‌کنیم و امیدواریم که روح او شاد شود، چون شاهد بودم که چقدر نگران قشر جوان و ورزشکاران بود.
در پایان این مراسم ورزشکاران اعزامی توسط مسئولان برای حضور در بازی های المپیک پاریس بدرقه شدند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره