نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

هندبالیست‌ها به ژاپن باختند؛ سهمیه جهانی از دست رفت

منبع
مهر
بروزرسانی
هندبالیست‌ها به ژاپن باختند؛ سهمیه جهانی از دست رفت

مهر/هندبال جوانان پسر کشورمان با باخت در آخرین مسابقه مرحله یک چهارم نهایی برابر تیم ژاپن از راهیابی به مرحله نیمه نهایی و کسب سهمیه جهانی بازماند.هندبالیست‌ها به ژاپن باختند/ سهمیه جهانی از دست رفت

 تیم ملی هندبال جوانان پسر ایران از ساعت ۱۷:۳۰ امروز یکشنبه ۳۱ تیرماه در سومین و آخرین دیدار خود در مرحله یک چهارم نهایی هجدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی برابر تیم ژاپن مدافع عنوان قهرمانی قرار گرفت و با نتیجه ۳۱ بر ۲۹ باخت تا از دریافت سهمیه جهانی بازبماند.

هندبالیست‌های کشورمان نیمه اول این دیدار را با نتیجه ۱۸ بر ۱۶ به سود خود به پایان بردند. در نیمه دوم با تغییر تاکتیک مؤمن شریف مصری سرمربی تیم جوانان تیم کشورمان تا اواسط نیمه با دو گل از مدافع عنوان قهرمانی آسیا پیشی گرفته بود اما در دقیقه ۱۸ ژاپنی‌ها با زدن دو گل پیاپی بازی را تساوی ۲۵ بر ۲۵ کشانده و در ادامه این نتیجه امتیاز به امتیاز بین دو تیم دنبال شد.

در دو دقیقه پایانی ژاپنی‌ها با و گل جلو افتادند و جبران این دو امتیاز برای هندبالیست‌ها سخت شد و در نهایت ۳۱ بر ۲۹ نتیجه را به ژاپنی‌ها واگذار کردند.

تیم ایران که با کسب دو پیروزی برابر تیم‌های چین و کویت به عنوان صدرنشین مرحله گروهی راهی مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها شده بود در این مرحله با تیم‌های عمان و عربستان و ژاپن هم گروه بود.

شاگردان مؤمن شریف مصری بازی نخست خود را در این مرحله برابر تیم عمان با نتیجه پرگل ۳۲ بر ۱۹ به برتری رسید. این تیم بازی دوم خود را با نتیجه ۲۶ بر ۲۵ و تنها یک اختلاف به رقیب سر سخت خود عربستان واگذار کردند.

با توجه به کسب دو باخت در این مرحله، تیم ایران در گروه دوم مرحله یک چهارم نهایی در رده سوم قرار گرفت و از صعود به دور نیمه نهایی و کسب سهمیه جهانی بازماند.

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا و انتخابی دیدارهای جهانی در اردن برگزار می‌شود و چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب خواهند کرد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره