نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

حمله داعش در فینال یورو خنثی شده است!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
حمله داعش در فینال یورو خنثی شده است!

ورزش 3/پیش از فینال یورو ۲۰۲۴، نیروهای امنیتی یک حمله تروریستی را خنثی کرده‌اند.حمله داعش در فینال یورو خنثی شده است!

فینال یورو ۲۰۲۴ به دلیل اتفاقات داخل زمین بازی تیتر اصلی خبرها شد، اما مشخص شده است که پلیس قبل از بازی اقداماتی انجام داده تا مسائل خارج از زمین به داستان اصلی تبدیل نشود.

ورزشگاه المپیک برلین میزبان فینال بود، جایی که اسپانیا با پیروزی ۲-۱ مقابل انگلیس تاریخ‌ساز شد و چهارمین عنوان قهرمانی اروپا را به دست آورد.

کول پالمر از نیمکت به میدان آمد و پس از گل نیکو ویلیامز برای اسپانیا، بازی را مساوی کرد، اما در دقایق پایانی، میکل اویارزابال گل برتری را به ثمر رساند تا انتظار انگلیس برای یک جام از سال ۱۹۶۶ ادامه یابد. همانطور که در رویدادهای بزرگ معمول است، همیشه حضور گسترده‌ای از نیروهای امنیتی و پلیس وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به خوبی پیش می‌رود و همه حاضران در امنیت هستند. متأسفانه، چنین رویدادهایی می‌تواند فرصتی برای افرادی و سازمان‌هایی باشد که به دنبال ایجاد اختلال و در بدترین حالت، آسیب رساندن به دیگران هستند.

اکنون مشخص شده است که طرحی وجود داشته که هواداران انگلیس و منطقه آنها در برلین را هدف قرار داده بود، جایی که هواداران به تعداد زیادی جمع شده بودند تا بازی تیم ملی انگلیس مقابل اسپانیا را تماشا کنند.

جزئیات نشان می‌دهد که این تهدید خطرناک در نهایت به لطف اقدامات پلیس آلمان خنثی شد. بر اساس گزارشی از روزنامه سان، سه مظنون در پی حملات هماهنگ نیروهای ویژه در حومه پوتسدام برلین چند ساعت قبل از شروع بازی در ورزشگاه المپیک دستگیر شدند و گفته می‌شود که این افراد «حامیان شناخته شده داعش» بودند که قبلاً تحت نظر پلیس آلمان بودند. سخنگوی پلیس برلین گفت: «خانه‌های سه مرد در سه آدرس در پوتسدام جستجو شد و آنها دستگیر شدند. نیروهای ویژه در این عملیات شرکت داشتند.»


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید