نماد آخرین خبر

حیدری: در یونان هم نتایج خوبی می‌گیریم

منبع
تسنيم
بروزرسانی
حیدری: در یونان هم نتایج خوبی می‌گیریم

تسنیم/رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت و حمایتی که انجام شد و بودجه خاصی که برای ناجیان در نظر گرفته شد، تعداد ناجیان افزایش یافت.
مهدی حیدری درباره کسب سه مدال در مسابقات قهرمانی جهان در صربستان اظهار داشت: این اولین مدال‌هایی بود که در طول تاریخ غواصی کشور کسب شد. تیم غواصی آزاد ایران چند ماه در اردو بود و نفرات منتخب اردو به مسابقات رفتند. در رده بزرگسالان سید محمد حسینی و الهام شارقی و در جوانان محمدحسین زارعی و مازیار حسینی حضور داشتند که زارعی 2 نقره و یک برنز گرفت. ضمن اینکه او به همراه سیدمحمد حسینی رکورد و الهام شارقی هر کدام یک رکورد ملی را جابجا کردند.
وی افزود: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد. با توجه به برگزاری این رویداد در کشور صربستان به عنوان مهد شنا و شیرجه آزاد دنیا، همه کشورها آمده بودند. ضمن اینکه سهمیه world game هم توزیع می‌شد و همین مسئله باعث بالا رفتن حساسیت‌ها شده بود و بیشتر با تیم کامل آمده بودند. سال قبل تجربه حضور در مسابقات کویت را داشتیم، اما این دوره در سطح بالاتری برگزار شد. مسابقات غواصی در دو بخش استخری و دریایی است و در مهر ماه مسابقه بخش دریایی در یونان برگزار می‌شود که فکر می‌کنم در آنجا هم نتایج خوبی بگیریم.
حیدری درباره حضور نیروهای نجات غریق در سواحل در فصل تابستان گفت: با توجه به فصل گرما و حضور مردم در سواحل شمالی و جنوبی و به ویژه در خوزستان که رودخانه‌ها زیاد است، بیش از 2 هزار ناجی غریق در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خوزستان و بوشهر مستقر کردیم. برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم با وزارت ورزش، وزارت کشور، هلال احمر و سایر دستگاه‌هایی که در حوزه سواحل مشغول به کار هستند انجام داده‌ایم و بر همین اساس 2 هزار ناجی غریق داریم که در این استان‌ها مستقر شده‌اند. امیدواریم با حضور این نیروها و دقت مردم، شاهد کاهش آمار غریق باشیم.
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی عنوان کرد: برخی از غریق‌ها در ساعات غیر متعارف رخ می‌دهد که ناجی و هیچ فردی در محل حضور ندارد. همین چند وقت پیش ساعت 3 نیمه شب یک نفر به داخل دریا رفته و غرق شده است. همچنین ساحل دریا طولانی است و متأسفانه برخی افراد به دلیل عدم توجه به علائم و اطلاعیه‌ها وارد آب شده و دچار حادثه می‌شوند و بعضاً جان خود را از دست می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: درخصوص تعداد ناجیان غریق در سواحل افزایش قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته داشته‌ایم. با توجه به نگاه ویژه دولت و حمایتی که انجام شد و بودجه خاصی که برای ناجیان در نظر گرفته شد، افزایش تعداد ناجی را داریم. در همین مدت از ابتدای تابستان کاهش روزمره روند غریق را داشته‌ایم و امیدوارم در پایان ماه گزارش خوبی از سواحل در طرح‌های سالم سازی و نقاط ایمن شده خدمت مردم ارائه دهیم.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره