نماد آخرین خبر

نشست بی‌فایده سربازان تیم ملی؛ ملوان مقصد نهایی جلالی و نورافکن

منبع
فارس
بروزرسانی
نشست بی‌فایده سربازان تیم ملی؛ ملوان مقصد نهایی جلالی و نورافکن

فارس/نشست‌ مسئولان فدراسیون فوتبال برای تعویق خدمت سربازی ملی‌پوشان سرباز به نتیجه خاصی نرسید.
تیم ملی فوتبال ایران قرار است از ۱۵ شهریور بازی‌های خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا را با دیدار خانگی مقابل قرقیزستان در گروه A که ازبکستان، قطر، کره شمالی و امارات نیز در آن حضور دارند آغاز کند.
با این وجود مشکل سال‌های اخیر تیم ملی یعنی مشمول بودن برخی بازیکنان به خدمت مقدس سربازی، نگرانی‌هایی را برای کادرفنی و خود بازیکنان ایجاد کرده است.
سال گذشته دستورالعملی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، مبنی بر لغو قانون معافیت موقت ورزشکاران قهرمان منتشر و اعلام شد بازیکنان فوتبالی که تا پیش از این به واسطه این قانون معافیت موقت دریافت کرده بودند، از این به بعد مشمول حساب شده و باید هرچه زودتر در این خصوص تعیین تکلیف کنند.
با این وجود بسیاری از ملی‌پوشان کشورمان همچنان از معافیت تحصیلی برخودار هستند اما برخی بازیکنان مثل سید مجید حسینی، اللهیار صیادمنش، علی قلی‌زاده، ابوالفضل جلالی، سامان قدوس و امید نورافکن در حال حاضر نمی‌توانند از این معافیت استفاده کرده و مشمول محسوب می‌شوند.
برهمین اساس مهدی تاج ریاست فدراسیون امروز همراه با مهدی محمدنبی، نایب اول خود و مدیر تیم ملی امروز نشستی را با مسئولان سازمان نظام وظیفه عمومی و ستادکل نیروهای مسلح برگزار کردند و خواستار تعویق مجدد اعزام به خدمت سربازان حاضر در اردوهای تیم ملی بزرگسالان شدند.

با این حال قوانین ستاد کل نیروهای مسلح باعث شد خروجی جلسه امروز چندان برای بازیکنان مشمول، امیدبخش نباشد و فعلا اتفاق خاصی در این زمینه رخ ندهد.
بازیکنان ملی پوش مشمول تنها تا پایان خرداد ۱۴۰۳ می‌توانستند از قانون مربوط به حضور سرباز ملی پوش استفاده کنند که این قانون دیگر وجود ندارد و باید در نزدیک ترین زمان ممکن خود را به عنوان بازیکن مشمول به نظام وظیفه معرفی کنند.
هرچند نفرات لژیونر مثل حسینی، قلی‌زاده، قدوس و صیادمنش بعید است فعلا خود را برای گذراندن دوره خدمت مقدس سربازی معرفی کنند اما بازیکنانی مثل جلالی و نورافکن باید این دوره را پشت سر بگذرانند.