نماد آخرین خبر

مشاهدات مهم از اولین بازی استقلال نکونام 403!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
مشاهدات مهم از اولین بازی استقلال نکونام 403!

ورزش 3/در روزیکه رامین رضاییان نشان داد کاشته زن شماره یک استقلال در فصل بعد خواهد بود، آبی پوشان توانستند اولین بازی پیش فصل را با پیروزی برابر صالحین پشت سر بگذارند.
روز گذشته تیم های استقلال و صالحین در دیداری تدارکاتی به مصاف هم رفتند. این نخستین بازی پیش فصل شاگردان نکونام بود که با برتری پنج بر صفر این تیم به پایان رسید. پس از تماس سروش افنانی، سرمربی جوان تیم فوتبال صالحین با محمد نوازی، مقدمات برگزاری این مسابقه دوستانه دیده شد.
در همین خصوص، به برخی جزئیات این بازی می پردازیم که شاید قابل توجه باشد. بنا بر درخواست باشگاه استقلال، به تیم فوتبال صالحین اجازه عکسبرداری و فیلمبرداری از مسابقه داده نشد در نتیجه بخش رسانه ای این باشگاه، هیچ تصویر یا مدیایی از این مسابقه را منتشر نکرد.
در روزی که بازی بدون تماشاگر بود، استقلال با تمام قوا و نفرات اصلی پای به زمین مسابقه گذاشت. یکی از نکات قابل توجه این بازیکن، کاپیتان بودن روزبه چشمی بود آن هم در شرایطی که سیدحسین حسینی نیز همزمان در ترکیب اصلی حضور داشت.

از نکات قابل توجه این بازی، سخت گیری و جلوگیری از ورود افراد متفرقه به داخل کمپ مرحوم حجازی بود. بجز بازیکنان و عوامل باشگاه صالحین، افراد دیگر اجازه ورود به محل برگزاری مسابقه را نداشتند و باشگاه استقلال در این موضوع جدیت جالب توجهی داشت.

سروش افنانی، سرمربی صالحین درخصوص این بازی می گوید: کادرفنی استقلال، خیلی با اخلاق، به استقبال ما آمدند و خود آقای نکونام نیز به ما خوش آمد گفتند. ما در لیگ سه هستیم و چون با یکی از بزرگترین تیم های ایران بازی داشتیم، از نیمه دفاع می کردیم. سیستم ما در این مسابقه 4-6-0 بود.

نکته مهم، خلاقیت های فردی بازیکنان استقلال در این دیدار بود که منجر به خلق چند موقعیت شد. به نحوی که گل نخست آبی ها، در شرایطی به دست آمد که جلال الدین ماشاریپوف پس از آنکه دو مدافع روبرویش را از سر راه برداشت، با یک شوت از راه دور، دروازه حریف را باز کرد تا آبی ها پیش از اتمام نیمه نخست، به گل برسند.
البته صالحین اعتقاد دارد که پیش از گل استقلال، داور می توانست یک خطای پنالتی برای آنها اعلام کند. زمانیکه این تیم روی یک کار تیمی و چرخش توپ بالا، از کانال کناری وارد محوطه جریمه آبی ها شد و رضا توکل، وینگر چپ صالحین، دوئلی با رامین رضاییان داشت و توسط این بازیکن سرنگون شد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
افنانی می گوید: بازیکن ما در این صحنه سر توپ زد که رامین رضاییان پیراهن رضا توکل را کشید. ما اعتقاد به خطای پنالتی داشتیم ولی شاید شرایط بازی به گونه ای بود که گرفتن پنالتی برای داور، تصمیم سختی محسوب می شد.
اما در نیمه دوم، استقلال بر تعداد گل های خود اضافه کرد. استفاده از ضربات ایستگاهی، در دستور کار شاگردان نکونام بود و آنها روی همین موضوع به گل رسیدند. گل های دوم و سوم آبی پوشان روی ضربات کرنر بود و البته باید گفت که رامین رضاییان نیز پشت اکثر ضربات کاشته آبی ها می ایستاد.
انجام پرس، در دستور کار شاگردان نکونام قرار گرفت و زمانیکه صالحین صاحب توپ می شد، ماشاریپوف به کمک بلانکو می آمد تا مدافعان حریف را تحت فشار بگذارد. موضوعی که نتیجه داد و منجر به گل دوم آبی ها شد. زمانیکه یکی از مدافعان صالحین قصد داشت تا گوستاوو بلانکو را دریبل بزند، مهاجم آرژانتینی با تیز هوشی، توپ را از او گرفت و در نبرد با سنگربان صالحین، موفق بود و دروازه را باز کرد.
در نهایت، گل پنجم آبی ها روی خلاقیت بازیکنی به دست آمد که انتظار حضورش در زمین نمی رفت. کوین یامگا با یک ارسال از سمت راست به روی دروازه، فرصت خوبی را برای مهرداد محمدی مهیا کرد و این بازیکن نیز دروازه را باز کرد.


افنانی در پایان گفت: ضمن اینکه از تیم استقلال، کادرفنی این تیم و آقایان نکونام و نوازی تشکر می کنم. خیلی کم پیش می آید که تیم های بزرگ لیگ برتری با تیم های لیگ سه بازی کنند. آنها استقبال خیلی خوبی از ما کردند. بازی باکیفیتی بود. به آقای نکونام خسته نباشید می گویم و امیدوارم در ادامه مسیر موفق باشند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره