نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

واکنش باخ به اتفاقات جنجالی قبل از افتتاحیه المپیک پاریس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واکنش باخ به اتفاقات جنجالی قبل از افتتاحیه المپیک پاریس

ایسنا/رئیس کمیته بین المللی المپیک به اتفاقات پیش از افتتاحیه مسابقات المپیک پاریس واکنش نشان داد.
نشست خبری کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در فاصله کوتاهی پیش از شروع آن لغو شد. رسانه‌های اروپایی مدعی شدند که به دنبال آتش سوزی امروز در فرانسه و همچنین احتمال بمب گذاری در یک ایستگاه قطار شهری، این اتفاق افتاده است.
توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) پس از آتش‌سوزی در شبکه قطار فرانسه در روز افتتاحیه المپیک پاریس تاکید کرد که به مقامات فرانسوی "اعتماد کامل" دارد.
پیش بینی می‌شود آتش سوزی در خطوط راه آهن سریع السیر در پایتخت فرانسه وضعیت حدود ۸۰۰ هزار نفر را قبل از آغاز مراسم افتتاحیه بازی‌ها تحت تاثیر قرار دهد.
مراسم افتتاحیه قرار است جمعیت ۶۰۰ هزار نفری را در امتداد رودخانه سن جذب کند و این مراسم برای اولین بار در تاریخ المپیک، خارج از استادیوم میزبان بازی‌ها برگزار شود.
پاتریس ورگریته، وزیر حمل و نقل فرانسه‌، در سخنانی تایید کرد که آتش سوزی در شبکه قطار شهری جزو اقدامات مخرب هماهنگ شده قبل از شروع المپیک فرانسه است.

اکنون، باخ به عنوان رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، سکوت خود را در این مورد شکسته و به بی‌بی‌سی گفت: "من هیچگونه نگرانی ندارم، ما به مقامات فرانسوی اعتماد کامل داریم. همه اقدامات در حال انجام است. ۱۸۰ سرویس اطلاعاتی دیگر در سراسر جهان به مقامات فرانسوی کمک می‌کنند. ما دلیل خوبی برای اعتماد کامل داریم."


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره