نماد آخرین خبر

نیکخو: بیرانوند ضعف تکنیکی نداشت، ولی جو المپیک سنگین بود

منبع
تسنيم
بروزرسانی
نیکخو: بیرانوند ضعف تکنیکی نداشت، ولی جو المپیک سنگین بود

تسنیم/نریمان نیکخو، سرمربی تیم ملی تراپ کشورمان در پایان مسابقات این رشته در المپیک 2024 پاریس اظهار داشت: در ابتدا از فدراسیون تیراندازی و شخص مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی، رئیس کمیته اهداف‌پروازی و کمیته فنی آقایان حقیقت و بوربور و همه عوامل فدراسیون که حمایت ویژه از اهداف پروازی به عمل آوردند، تشکر می‌کنم. همانطور که فکر می‌کردیم این المپیک اولین المپیکی بود که اهداف‌پروازی در آن حضور داشت و انتظاری که می‌رفت، این بود که بیش از هر چیز دیگر یک پشتوانه‌سازی برای آینده ورزشکاران جوانان، خود بیرانوند و همه عزیزانی که خواهند در المپیک شرکت کنند داشته باشیم.
سرمربی تیم ملی تراپ کشورمان با اشاره به ثبت امتیاز 117 توسط محمد بیرانوند عنوان کرد: بیرانوند راند اول را با خطا شروع و با خطا به پایان رساند راند دوم نیز به همین گونه بود. ما دلایل این اتفاق را بررسی کردیم و این اتفاق در راندهای بعدی کمتر اتفاق افتاد. در همان راند اول و دوم 23 بشقاب را در توالی و بدون خطا زد و این نشان می‌دهد که ضعف تکنیکی نداشته و این فقط به خاطر جو المپیک است.
وی افزود: فضای المپیک اصلا ساده نیست. نمی‌خواهم به گونه‌ای صحبت کنم که به نظر برسد تجربه زیادی در این زمینه دارم، بلکه من هم اولین بار بوده در این رویداد بزرگ شرکت می‌کنم. این رویداد نیاز به تمرکز، توجه و آمادگی ذهنی بالا دارد.
نیکخو با تاکید بر اینکه یادمان باشد با این نوجوان کمتر از 16 سال رو‌به‌رو هستیم، گفت: دیروز من در ذهن خودم کمی از دست محمد دلخور بودم و دور از او به این موضوع فکر می‌کردم. مارچلو دراتی، مربی سابق ما آمد گفت چرا ناراحت هستی، گفتم محمد امتیاز 70 زده  و من انتظار داشتم بهتر عمل کند. او گفت نیم ثانیه هم اجازه نمی‌دهم از این موضوع ناراحت باشی.
وی یادآوری کرد: خداراشکر  در راند آخر امتیاز 25 را زد که نشان از آمادگی، لیاقت و توان بالای روحی و جسمی او دارد فراموش نکنید که در رویدادی مانند المپیک هستیم که فشار آن می‌تواند یک نوجوان 15 ساله را تحت تاثیر قرار دهد.
سرمربی تیم ملی تراپ کشورمان در پایان گفت: امیدوارم در المپیک‌های بعدی هم در اهداف پروازی نماینده قابل قبولی برای کشورمان باشیم. امیدوارم این اتفاق برای اسکیت و دختران ما نیز بیفتد و برای کشور افتخار آفرینی کنند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره