نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

طارمی، از عشق به پلیس و NBA تا ماهیگیری و فوتبال!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
طارمی، از عشق به پلیس و NBA تا ماهیگیری و فوتبال!

ورزش 3/در جدیدترین مصاحبه منتشر شده از طارمی در صفحات رسمی باشگاه اینتر، او از مسیر فوتبالی که طی کرده و همچنین علاقه اش به پلیس شدن و البته اهمیت اتحاد در رختکن می گوید.طارمی: از عشق به پلیس و NBA تا ماهیگیری و فوتبال!
انتقال مهدی طارمی از پورتو به اینتر، یکی از انتقال های مهم تابستانی بود. بازیکن ایرانی که در دیدارهای تدارکاتی پیش فصل عملکرد بی نظیری داشت، دچار آسیب دیدگی شده و فعلا از میادین به دور است. با این حال، او امیدوار است که خیلی زود به میادین برگشته و برای نراتزوری به میدان برود.
طارمی در یک مصاحبه اختصاصی برای ویژه برنامه بخش رسانه ای اینتر به نام "Welcome Home" که توسط اسپانسر این باشگاه تهیه شده است، به بیان تجربیات خود از کودکی، کسانی که الهام‌بخش او بوده اند اهمیت خانواده و کار تیمی در دوران حرفه‌ای‌اش پرداخته است.
طارمی با یادآوری روزهای اولیه‌اش، بازی فوتبال با برادر بزرگتر و دوستانش در زادگاهش را به خاطر آورد. علی‌رغم اینکه از آن‌ها کوچک‌تر بود، تمرین با آن‌ها برایش هیجان‌انگیز بود. او تنها به فوتبال علاقه‌مند بود؛ در حالی که والیبال و NBA را دنبال می‌کند، هرگز به‌طور جدی به ورزش‌های دیگر نپرداخت.
صحبت‌های او به آغاز دوران ورزشی‌اش برمیگردد و می گوید: "اولین زمینی که بازی کردم در بوشهر، شهر زادگاهم بود. ۶ ساله بودم، با دوستان و برادرانم بازی می‌کردم. من از همه کوچکتر بودم و بازی کردن مقابل آن‌ها آسان نبود، اما برای من هیجان‌انگیز بود. پدرم گاهی اوقات برای ماهیگیری می‌رفت اما من هرگز به ماهیگیری نرفتم و همیشه به دنبال بازی کردن در زمین فوتبال در خیابان و مدرسه می‌رفتم، چون عاشق فوتبال بودم".

جالب اینجاست که طارمی یک مسیر شغلی جایگزین را هم فاش کرد. او گفت: "اگر فوتبالیست نمی‌شدم، فکر می‌کنم پلیس می‌شدم، احتمالاً کارآگاه." این نگاه به علاقه‌های غیر فوتبالی او، بُعد جدیدی به شخصیت این مهاجم می‌بخشد.
دوران حرفه‌ای طارمی زمانی تغییر کرد که علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، او را برای بازی در پرسپولیس دعوت کرد. او می گوید: "این لحظه برای من بسیار مهم بود، بازی برای باشگاهی به این بزرگی در ایران عالی بود. دایی یکی از بهترین گلزنان تمام دوران است، پس از کریستیانو رونالدو. او برای ما یک اسطوره است".
در این مصاحبه طولانی، شاهزاده پارسی به اهمیت خانواده که همواره در طول دوران حرفه‌ای‌اش او را حمایت کرده‌اند، نیز اشاره می‌کند و می گوید: "آن‌ها بسیار مهم بوده‌اند، بهترین حمایت را برای من داشته‌اند. مهم نیست که چطور در زمین بازی می‌کنم یا اوضاع خارج از زمین چگونه است، آن‌ها همیشه پشتیبان من هستند و من را تشویق می‌کنند. همیشه مرا حمایت می‌کنند".

اما خصوصیات و عیوب طارمی چیست؟ او می گوید: "یکی از خصوصیات مثبت من احترام به همه است، همیشه سعی می‌کنم همه را محترم بشمارم. شاید یکی از عیوبم این باشد که اگر بی‌احترامی ببینم عصبانی می‌شوم، همچنین با کسانی که کار خود را درست انجام نمی‌دهند هم عصبانی می‌شوم، اما نه با شدت زیاد."
طارمی همچنین فلسفه خود درباره کار تیمی را به اشتراک گذاشت و هم‌تیمی‌هایش را به برادران تشبیه کرد. او درخصوص میزان اهمیت رختکن توضیح داد: "رختکن در فوتبال بسیار مهم است. هم‌تیمی‌ها باید مانند برادر باشند. با هم مبارزه می‌کنیم و شادی‌ها و لحظات سخت را با هم تقسیم می‌کنیم، باید همیشه برای یکدیگر بجنگیم. احتمالاً در طول یک فصل بیشتر از خانواده در رختکن با هم هستیم و این باعث می‌شود پیوند عمیقی شکل بگیرد. اتحاد در ورزش مهم است و به پیروزی می‌انجامد".
طارمی در پایان تأکید کرد: "اگر استعداد داشته باشید می‌توانید باعث ترقی خود شوید. می‌توان با تلاش بهتر شد و سپس با وجود استعداد بهترین شد."


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره