نماد آخرین خبر

زنده از سالن کشتی پاریس؛ چراغ اول را روشن کنید

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
زنده از سالن کشتی پاریس؛ چراغ اول را روشن کنید

ورزش 3/مسابقات کشتی فرنگی المپیک پاریس به اوج حساسیت خود رسیده و ایرانی ها نیز به دنبال کسب خوشرنگ ترین مدال ها هستند.
در روز اول مسابقات کشتی فرنگی المپیک پاریس شرایط آنطور که دلخواه ایرانی ها بود پیش نرفت و از میان 4 فینالیست دو وزن 60 و 130 کیلوگرم ایران هیچ سهمی نداشت. مهدی محسن نژاد برابر حریف ژاپنی قافیه را باخت و امین میرزازاده هم به غول کوبایی نتیجه را واگذار کرد تا هر دو امروز در شانس مجدد به دنبال کسب مدال برنز باشند. 
اما از امروز هم امین کاویانی نژاد و هادی ساروی در 77 و 97 کیلوگرم کار خود را آغاز می کنند. کاویانی نژاد کار دشواری برای رسیدن به مراحل پایانی خواهد داشت، اما ساروی هم دارای قرعه خوبی است و هم با سابقه کسب مدال برنز المپیک توکیو این بار می تواند مسیر خود را برای رسیدن به مدال طلا هموار کند.
روز شلوغ و حساسی برای کشتی فرنگی ایران در پیش است و به نظر می رسد حسن رنگرز و همکارانش برای هدایت همزمان 4 فرنگی کار ایران کار دشواری پیش رو خواهند داشت. 

در ادامه لحظه به لحظه با اخبار و حواشی از سالن کشتی المپیک پاریس همراه ما باشید:
 پوشش زنده خبری

**بالاخره طلسم شکست و هادی ساروی به نیمه نهایی راه یافت. او در دور یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی اجازه خودنمایی به حریف را نداد و موفق شد با اجرای فنون مختلف به یک قدمی فینال برسد.

**آرتور الکسانیان، کشتی‌گیر سرشناس ارمنستانی در حالی که در آستانه شکست بود، در ثانیه‌های آخر با اجرای یک سالتو بارانداز روی حریف ازبکستانی خود 9-5 به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.
**کاویانی‌نژاد که از صعود به نیمه نهایی باز مانده، باید تا امشب صبر کند و منتظر فینالیست شدن آمویان کشتی‌گیر ارمنستانی باشد تا بتواند در شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش کند.


**امین کاویانی‌نژاد نماینده وزن 77 کیلوگرم ایران در دومین مسابقه خود برابر امویان کشتی‌گیر سرشناس و عنوان‌دار ارمنستانی با نتیجه 3-0 شکست خورد. او در حالی که در تایم اول یک امتیاز بابت اخطار و دو امتیاز روی فن حریف واگذار کرد، در تایم دوم منتظر اخطار داوران به حریف بود، اما نه از اخطار خبری شد و نه کاویانی‌نژاد موفق به کسب امتیاز شد.
**در انتظار دو دیدار حساس برای کسب مدال برنز
مهدی محسن‌نژاد - ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان

این میرزازاده - صباح شریعتی (آذربایجان)

**ساروی برای صعود به نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی میان اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان و مینداگاس ونکایتیس از لتونی می‌رود.
* هادی ساروی دارنده مدال برنز وزن 97 کیلوگرم المپیک توکیو در نخستین مسابقه خود برابر نماینده آمریکایی با نتیجه 10-1 به پیروزی رسید و راهی مرحله بعد شد. این فرنگی کار آملی بعد از پایان وقت اول با نتیجه یک بر یک، توانست در تایم دوم با اجرای فنون زیبا و دیدنی زودتر از پایان وقت قانونی، کشتی را به سود خود تمام کند و راهی یک چهارم نهایی شود.


**گابریل روسیلو قهرمان کوبایی وزن 97 کیلوگرم جهان به سختی توانست در دور نخست از سد حریف آلمانی خود عبور کند.

**اتفاقی عجیب و باورنکردنی در المپیک. میلاد والی زاده کشتی گیر ۵۷ کیلوگرم آزاد ایران با مصدومیت میچیچ کشتی‌گیر کشور صربستان از سوی اتحادیه جهانی کشتی به مسابقات المپیک فراخوانده شد و در صورت صدور روادید در المپیک کشتی خواهد گرفت. مسابقات کشتی وزن ۵۷ کیلوگرم ازاد روز پنجشنبه آغاز خواهد شد.

**کاویانی نژاد در دور بعد با برنده دیدار میان مالخاز آمویان دارنده مدال های طلا و برنز جهان از ارمنستان و یانی سارکینن از فنلاند کشتی خواهد گرفت.
**در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه 1 بر 1 از سد یوسوانیس پنا فلورس از کوبا گذشت. در این کشتی هیچ فنی رد و بدل نشد و کاویانی نژاد به خاطر گرفتن امتیاز آخر از روی اخطار حریف توانست برنده شود.

**محسن‌نژاد برای رسیدن به مدال برنز کار بسیار سختی دارد و باید برابر شارشنبکوف ستاره قرقیزستان و قهرمان 2 سال اخیر جهان مبارزه کند.
**مهدی محسن‌نژاد نماینده وزن 60 کیلوگرم ایران در نخستین مسابقه خود در شانس مجدد، 10-1 مقابل نماینده کوبا در کمتر از 3 دقیقه به پیروزی رسید و راهی مرحله رده‌بندی شد. محسن نژاد دقیقا همان اتفاقی که برایش در یک چهارم نهایی رخ داده بود را این بار برعکس رقم زد. فرنگی کار ایرانی هم حریف را خاک کرد و هم با اجرای 2 بارانداز و یک فن کمر توانست 10 امتیاز بگیرد.
**میرزازاده امشب باید برای کسب مدال برنز برابر صباح شریعتی، کشتی‌گیر ایرانی الاصل جمهوری آذربایجان قرار بگیرد که سابقه کسب مدال برنز المپیک را در کارنامه دارد.

**کشتی طوفانی امین میرزازاده در شانس مجدد. هرکول کشتی فرنگی ایران در اولین مسابقه خود در شانس مجدد، برابر نماینده کره‌جنوبی 9-0 در کمتر از 3 دقیقه به پیروزی رسید و راهی رده‌بندی شد. میرزازاده بعد از اینکه داور به حریف اخطار داد، توانست 4 بارانداز متوالی را اجرا کند و خیلی زود برنده کشتی لقب بگیرد.

**در حالی که ایرانی ها به فکر کسب اولین مدال المپیکی خود هستند، امشب همه نگاهها به فینال وزن 130 کیلوگرم خواهد بود. جایی که لوپز کوبایی به دنبال کسب پنجمین طلای خود در المپیک است تا در تاریخ جاودانه شود. لوپز در دیدار فینال به مصاف یاسمانی آکوستا کشتی گیر کوبایی الاصل شیلی می رود.

**اتفاقی که کادرفنی و علاقه‌مندان به کشتی را به فینالیست شدن ساروی امیدوار می‌کند، قرار داشتن آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان و گابریل روسیلو کیندلان قهرمان سال گذشته جهان از کوبا در سمت دیگر جدول است.
**در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۶ نفر وزن کشی کرده‌اند محمدهادی ساروی در دور اول با رائو از آمریکا مبارزه خواهد کرد که در صورت پیروزی در مرحله بعد با برنده دیدار دوژنبیکوف از قزاقستان و ونکاتیس از لتونی مبارزه می‌کند.

**مهدی محسن نژاد در گروه بازنده های وزن 60 کیلوگرم به مصاف برنده دیدار میان سلطان گالی از قزاقستان و آرنوات از رومانی می رود و در صورت پیروزی در این دیدار، راهی دیدار رده بندی خواهد شد تا مقابل ژولامان شارشنبکوف قهرمان جهان از قرقیزستان قرار بگیرد.

**امین میرزازاده در گروه بازنده های وزن 130 کیلوگرم به مصاف کیم سئونگ جان از کره جنوبی می رود و در صورت گذر از این حریف راهی دیدار رده بندی خواهد شد تا مقابل صباح شریعتی کشتی گیر ایرانی الاصل آذربایجان قرار بگیرد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره