نماد آخرین خبر

لالوویچ: دیگر نگران آینده کشتی در المپیک نیستم

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
لالوویچ: دیگر نگران آینده کشتی در المپیک نیستم

ورزش 3/نناد لالوویچ با بیان اینکه تیم ملی ایران در این دوره از بازی‌های المپیک تیم قدرتمندی است، گفت: در کشتی آزاد شاهد رقابت سختی بین ایران ‌و آمریکا خواهیم بود.
ثبت یک رکورد تاریخی توسط میخایین لوپز در کشتی، بهانه خوبی است برای صحبت با رییس اتحادیه جهانی کشتی؛ اگرچه در ادامه صحبت از تیم ملی ایران و رقابتی که با آمریکا دارد هم مطرح می‌شود. لالوویچ با اشاره به شب فوق‌العاده‌ای که کشتی پشت سر گذاشت، گفت: شب باشکوهی بود. پنج طلای جهان و سال‌های روی سکو بودن، اتفاق ساده‌ای نیست و یک رکورد ویژه در تمام رشته‌ها به حساب می‌آید. 
او در پاسخ به این سوال که آیا کشتی می‌تواند امیدوار باشد که باز هم قهرمانی شبیه لوپز داشته باشد، گفت: کار سختی است اما حتما این اتفاق می‌افتد. ما در آینده کسی شبیه لوپز خواهیم داشت همان‌طور که باید منتظر کسی مانند جوکوویچ باشیم. رکوردها شکسته می‌شوند و چهره‌های‌ جدید می‌آیند. این ماهیت ورزش است.
لالوویچ در رابطه با تیم ملی کشتی ایران و پیش‌بینی‌اش از رقابت‌های مردان ایران گفت: تیم ایران در این المپیک تیم قوی است. به خصوص در کشتی آزاد منتظر رقابت سختی بین ایران و آمریکا هستیم و منتظر مبارزه این دو تیم برای رده نخست تیمی هستیم.
رییس اتحادیه جهانی کشتی در پاسخ به این سوال که روزی کشتی در معرض حذف از المپیک قرار داشت اما این روزها در پاریس حال ‌و هوای متفاوتی دارد، اینطور توضیح داد: شما جو سالن را دیدید. ما دیگر درباره آینده کشتی نگرانی نداریم. چون خیلی چیزها تغییر کرده است.
او در ارتباط با این سوال که آیا این تغییر به عضویت او در هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک مربوط می‌شود؟ گفت: نه؛ این روند به IOC مربوط نمی‌شود. عضویت من در کمیته بین‌المللی المپیک به رشدی که در کشتی داریم، کمک نکرده است. کشتی مسیر تغییر را آغاز کرده است؛ چه با من، چه بدون من. این یک باور است که ورزش با جوان‌ترها ادامه پیدا می‌کند و رو به جلو می‌رود.

 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره