نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

سابقه کشتی‌های ساروی و الکسانیان؛ 3 - 0 به نفع الکسانیان

منبع
تسنيم
بروزرسانی
سابقه کشتی‌های ساروی و الکسانیان؛ 3 - 0 به نفع الکسانیان

تسنیم/تا پیش از این محمدهادی ساروی و آرتور الکسانیان سه بار با هم کشتی گرفته‎‌اند که هر سه مرتبه قبلی به سود کشتی‌گیر ارمنی تمام شده است.
محمدهادی ساروی امشب در فینال وزن 97 کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک مبارزه حساسی با آرتور الکسانیانی خواهد داشت که بعد از شکست رستم آساکولوف ازبک، در نیمه‌نهایی از سد گابریئل روسیلوی کوبایی گذشت و فینالیست شد.
کشتی‌گیر آملی تیم ملی کشتی فرنگی هم در مرحله مقدماتی حریفانی از آمریکا و قرقیزستان را برد و سپس در نیمه‌نهایی از سد کشتی‌گیر مصری گذشت و به فینال رسید تا با حریفی کشتی بگیرد که سه نشان طلا، نقره و برنز المپیک‌های قبلی در کارنامه دارد.
محمدهادی ساروی و آرتور الکسانیان پیش از این سه مرتبه با هم کشتی گرفته‌اند که هر سه بار به نفع کشتی‌گیر ارمنی تمام شده است.
اولین مصاف آنها در مسابقات جهانی 2019 بود که ساروی جوان در اولین سال ملی‌پوش شدنش با وجود نمایشی خوب،‌ مغلوب الکسانیان شد و بدون مدال هم مسابقات را به اتمام رساند.
مصاف بعدی آنها در بازی‌های المپیک بود که الکسانیان این کشتی را هم به سود خود تمام کرد تا محمدهادی ساروی در نهایت مدال برنز المپیک را از آن خود کند.

ساروی سال 2021 درحالیکه آرتور الکسانیان به اسلو نیامد، مدال طلای وزن 97 کیلوگرم جهان را از آن خود کرد و سال 2022 نیز بار دیگر و برای سومین بار مغلوب الکسانیان شد.
درحالیکه به نظر می‌رسید دوئل چهارم دو کشتی‌گیر در مسابقات جهانی 2023 بلگراد باشد،‌ گابریئل روسیلوی کوبایی در نیمه‌نهایی ساروی را شکست داد و سپس در فینال از سد الکسانیان گذشت تا مدال طلای این وزن را در جهانی پیش از المپیک از آن خود کند.
مصاف چهارم قهرمانان ایرانی و ارمنی،‌ امشب در فینال المپیک اتفاق خواهد افتاد درحالیکه سه مبارزه قبلی را الکسانیان از ساروی برده است.
آیا این بار ساروی می‌تواند طلسم الکسانیان را بشکند و بزرگترین دستاورد دوره قهرمانی‌اش را رقم بزند؟


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید