نماد آخرین خبر

زنده از سالن کشتی پاریس؛ به امید اولین طلای آزاد

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
زنده از سالن کشتی پاریس؛ به امید اولین طلای آزاد

ورزش 3/در فاصله یک روز مانده به پایان المپیک پاریس، آزادکاران ایرانی همچنان در انتظار صید طلا هستند.
روز اول و دوم مسابقات کشتى آزاد المپیک برای ایران تلخ و شیرین های زیادی داشت. شکست دردناک حسن یزدانی و تحمل مصدومیت کتف در طول شش دقیقه فینال، آنقدر شوکه کننده بود که شاید روی عملکرد سایر اعضای تیم‌ هم تاثیرگذار باشد.
با این حال امیرحسین‌‌ زارع در‌ روز‌ دوم پرقدرت ظاهر شد و با شکست طاها آکگل به یک قدمی طلا‌ رسیده و امشب می‌تواند چراغ اول طلایی را برای تیم ملی کشتی آزاد روشن کند. زارع ۲۳ ساله در اوج‌ جوانی به افتخارات بزرگی‌ دست یافته و فقط جای طلای المپیک‌ در کارنامه اش خالی است. او امشب از حدود ساعت ۲۲ برابر گنو‌ پتریاشویلی قرار‌ می گیرد که قبلا بارها با او روبرو شده و سابقه شکست دادنش‌ را هم دارد.
از‌ سوی دیگر رحمان عموزاد و امیرعلی آذرپیرا به عنوان آخرین آزادکاران ایران از امروز‌ کار خود را آغاز می کنند. البته که از شانس بد این دو آزادکار جوان‌ هم با قرعه بسیار دشواری مواجه شدند و در همان دور اول‌ با اصلی ترین رقبای خود‌‌ مواجه می شوند.  

در‌ ادامه لحظه به لحظه با روز حساس و‌ سرنوشت ساز کشتی آزاد ایران همراه شما هستیم:

 پوشش زنده خبری

**در وزن 97 کیلوگرم که 16 نفر حضور دارند، امیرعلی آذرپیرا در دور اول با احمد تاج الدینوف قهرمان جهان از بحرین مبارزه می‌کند و در صورت گذر از این حریف، در دور بعد به مصاف برنده مبارزه میان علیشیر یرگالی از قزاقستان و الدرس از مصر می‌رود. کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا در گروه آذرپیرا حضور دارد و احتمال مبارزه نماینده کشورمان با این کشتی‌گیر تا مرحله نیمه نهایی وجود ندارد.

**در وزن 65 کیلوگرم که 16 نفر حضور دارند، رحمان عموزاد در دور نخست با زین رترفورد قهرمان جهان از آمریکا کشتی می‌گیرد و در صورت گذر از این حریف، در دور بعد به مصاف برنده مبارزه میان اسلام دودایف قهرمان روسی الاصل اروپا از آلبانی و گاکو آکازاوا از ساموآ می‌رود.

**امیرحسین زارع که سه سال قبل در نیمه نهایی المپیک توکیو ۶-۳ برابر گنو پتریاشویلی شکست خورده، امشب یک نبرد انتقامی‌ را برگزار خواهد کرد. البته که زارع چند بار سابقه شکست پتریاشویلی را در کارنامه داشته است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره