نماد آخرین خبر

عابدینی: خیلی‌ها نمی‌دانند ورزش سوپر بایک برای بانوان در ایران هم وجود دارد

منبع
فارس
بروزرسانی
عابدینی: خیلی‌ها نمی‌دانند ورزش سوپر بایک برای بانوان در ایران هم وجود دارد

فارس/بانوی موتورسوار کشورمان گفت: انشاالله بتوانم پرچم کشور عزیزم را بالا ببرم و قدرت دختران ایرانی را نشان دهم.
آرزو عابدینی، ملی پوش موتورسواری کشورمان پس از انتخاب به عنوان نماینده ایران برای حضور در مسابقات کاپ آسیا در تایلند، در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: جا دارد اول از آقای ناظمی رئیس فدراسیون که مسبب این اتفاق شدند تشکر کنم. پس از حضور آقای ناظمی در فدراسیون مسابقات ما به صورت منظم برگزار شده است. خیلی خوشحالم که این اتفاق برای دختران در سوپربایک افتاد چون باعث می شود این ورزش بیشتر دیده شود و این امر فقط با اعزام ها و مسابقات بین المللی اتفاق می افتد.
عابدینی ادامه داد: من پیش از این در مسابقات آزاد و بین المللی قطر هم به عنوان اولین بانوی ایرانی حضور داشتم. سطح آن مسابقات از مسابقات آسیایی بسیار بالاتر است چون بسیاری از کشورهای دنیا در این مسابقات حضور دارند.
بانوی موتورسوار کشورمان گفت: بالاترین سطح موتورسواری در دنیا moto gp  است. اولین مسابقه ما همزمان با مسابقات moto gp برگزار شد و من به عنوان اولین بانوی ایرانی در آن مسابقات دیده شدم. این را هم باید بگویم که در آن مسابقات من تنها خانم شرکت کننده بود و بقیه موتورسواران آقا بودند که این دستاورد خیلی خوبی برای من بود و باعث شد تجربیات زیادی کسب کنم. در این مسابقات من در کلاس 400cc  و همسرم هم در کلاس 600 مسابقه دادیم.
عابدینی گفت: در مسابقات انتخابی تیم ملی توانستم با شرایط برابر این سهمیه را کسب کنم. انشاالله بتوانم پرچم کشور عزیزم را بالا ببرم و قدرت دختران ایرانی را نشان دهم.

ملی پوش موتورسواری کشورمان درباره شرایط مسابقات برون مرزی افزود: ما در ایران با موتورهای خودمان مسابقه می دهیم و در خارج از کشور کمپانی برگزار کننده مسابقات تعدادی موتور تهیه می کند تا شرکت کنندگان در شرایط برابر با یکدیگر رقابت کنند.
وی افزود: مسابقات آزاد را به اسم سوپر استوک می شناسند و در این مسابقات اسپانسری وجود ندارد مگر اینکه کشوری از آن حمایت کند یا موتورسوار فرد مطرحی باشد و با تیمش در این مسابقات شرکت کند. ما در ایران اسپانسری نداریم و امیدواریم که این حضورهای بین المللی باعث دیده شدن این رشته شود تا اسپانسرها بیایند و کمک کنند.
عابدینی گفت: ما در مسابقات قطر با هزینه شخصی حضور پیدا کردیم و فدراسیون هم برای دریافت لایسنس کمک های زیادی به ما کرد. برای مسابقات آسیایی هم اسپانسری وجود ندارد و قرار است فدراسیون از ما حمایت کند و ما را به این مسابقات اعزام کند.
وی درباره تفاوت موتورسواری بانوان در پیست موتورسواری و سطح شهر گفت: فکر می کنم از سال 98 با تلاش های خانم سیدمهدی، نایب رئیس فدراسیون بود که مجوز سواری در پیست برای بانوان کسب صادر شد. من خودم از سال 1400 وارد این رشته شدم. خیلی ها نمی دانند ورزش سوپر بایک برای بانوان در ایران هم وجود دارد. در بعضی جمع ها وقتی می گویم که در رشته سوپر بایک فعالیت دارم خیلی ها از وجود این ورزش درایران اعلام بی اطلاعی می کنند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره