نماد آخرین خبر

آخرین ساعات سی و سومین دوره المپیک

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
آخرین ساعات سی و سومین دوره المپیک

ورزش 3/مسابقات المپیک پاریس 2024 ساعات پایانی خود را می‌گذراند و به زودی همه چیز به پایان می‌رسد.
این پایانی بر سی‌وسومین دوره مسابقات المپیک است. سی‌وسومین نسخه دیباچه‌ رقابت‌های تابستانی المپیک به پایان خود رسیده و پس از گذشت پانزده روز پرشور و هیجان، آخرین ساعات المپیک را تجربه خواهیم کرد و صدای تیک تاک آن را خواهیم شنید.
بر خلاف دیگر روزها که شاهد هزاران رقابت ورزشی بودیم، در روز اختتامیه اگر چه مسابقات جذابی برگزار می‌شود اما تعدادش به مانند روزهای دیگر نخواهد بود.
کاروان المپیکی ایران در این روز دو نماینده خواهد داشت. از ساعت ۱۳:۰۰ امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به دنبال کسب مدال برنز روی تشک خواهد رفت و رحمان عموزاد به عنوان آخرین شانس طلای ایران از ساعت ۱۴:۰۰ به وقت تهران برابر حریف خود قرار خواهد گرفت.
همچنین در واترپلو (۱)، دوومیدانی (۱)، بسکتبال (۱)، دوچرخه سواری (۳)، هندبال (۱)، ورزش‌های پنج گانه (۱)، والیبال (۱)، وزنه‌برداری (۱) و کشتی (۳) هنوز ۱۳ مدال توزیع خواهد شد و ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران، شاهد برگزاری مراسم اختتامیه خواهیم بود.
ما امروز را با مسابقات دوی ماراتن زنان از ساعت ۹:۳۰ آغاز خواهیم کرد و با پوشش لحظه به لحظه اخبار المپیک همراه ورزش سه باشید و تا ساعت ۲۲:۳۰ که مراسم اختتامیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، شما می‌توانید به این واسطه تمامی اخبار را در دسترس داشته باشید.
 
پوشش زنده خبری

**لبرون جیمز با مدال طلایی که شب گذشته دریافت کرد در محل برگزاری فینال زنان حضور پیدا کرد.

**زنان آمریکا حالا آخرین امید کاروان ورزشی آنها برای صدرنشینی خواهد بود. آنها تمام تلاش‌شان را خواهند کرد تا با شکست دادن فرانسه آخرین مدال طلای مسابقات را هم به گردن بیاندازند و کشورشان را صدرنشین کنند.

**حالا چین 40 طلا دارد و آمریکا 39 طلا! همه چیز در گروی یک مسابقه است: فینال بسکتبال زنان میان فرانسه-آمریکا!

**تیم واترپلوی آقایان صربستان با شکست دادن کرواسی موفق شد مدال طلای این مسابقات را به دست آورد. صربستان در این جدال با نتیجه 13-11 پیروز شد و حالا صرب‌ها برای سومین دوره متوالی مدال طلای این رقابت‌ها را دور گردن خود می‌بینند.

**جنیفر والنته در دوچرخه‌سواری زودتر از داریا پوکلیولیک لهستانی و آلی ولاستون نیوزلندی از خط رد شد تا سی و نهمین مدال طلا آمریکا از این رشته به دست بیاید.
**تیم هندبال دانمارک با نتیجه 39-26 برابر آلمان به برتری رسید و مدال طلای این رقابت به دانمارکی‌ها رسید.

**ماموریت نیمه تمام ولاسکو در ایتالیا انجام شد، اولین مدال طلای ایتالیا در تاریخ المپیک چه در بخش مردان و چه زنان. همچنین خود ولاسکو بالاخره و در 74 سالگی برنده طلای المپیک شد، کمترین حق یک سرمربی افسانه ای که والیبال ایران را هم متحول کرد.ولاسکو از 1989 تا 1996 سرمربی تیم مردان والیبال ایتالیا بود و با آتزوری برنده دو مسابقات جهانی، یک جام جهانی، پنج لیگ جهانی، سه قهرمانی اروپا و البته یک نقره المپیک شد. بدون تردید یکی از بهترین تیم های تمام ادوار تاریخ والیبال، ایتالیای دهه نود ولاسکو بود.

**لی ونون چینی در وزن +81 کیلوگرم وزنه برداری زنان به مدال طلا رسید.

**مدال برنز بسکتبالن زنان هم به استرالیا رسید. بانوان استرالیایی در دیدار رده‌بندی با نتیجه 85-81 بر تیم بلژیک غلبه کردند.

**احمد تاج‌الدینوف اعجوبه روسی‌الاصل بحرین با ضربه کردن حریف به طلا رسید.

**امیرعلی آذرپیرا، در رده‌بندی برابر کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا را با نتیجه 4-1 شکست داد و به مدال برنز رسید.

**رحمان عموزاد در فینال برابر کایوکا از ژاپن با نتیجه 11-3 شکست خورد و به مدال نقره رسید.

**مردان آمریکا با شکست دادن مجارستان به مدال برنز واترپلو رسیدند.

**امیرعلی آذرپیرا، در نخستین مسابقه خود در شانس مجدد برابر نماینده قزاقستان با نتیجه 6-1 پیروز شد و راهی رده بندی شد.آذرپیرا برای کسب مدال برنز باید به مصاف کایل اسنایدر پرافتخار و سرشناس برود.

**تیم هندبال مردان اسپانیا با شکست دادن اسلوونی، آن هم با نتیجه 23-22 مدال برنز را تصاحب کرد.


**سیفان حسن هلندی در دوی ماراتن زنان زودتر از تیگست آسفا از اتیوپی و هلن اوبیری از کنیا به خط پایان رسید و صاحب مدال طلا شد.

**کای هافنر درون دروازه تیم ملی آلمان کاری را انجام می‌دهد که مانوئل نویر در چمن آن را انجام می‌دهد. هنرنمایی‌ها و سیوهای او به پیشرفت آلمان در مسیر مسابقات هندبال المپیک پاریس کمک ویژه‌ای کرده و حالا او می‌خواهد دست پر به خانه برگردد.

**در آخرین فینال مسابقات المپیک، بسکتبال زنان برگزار خواهد شد که در آن آمریکا و فرانسه مقابل هم قرار خواهند گرفت.
**در فینال واترپلو، تیم‌های صربستان و کرواسی از ساعت ۱۵:۳۰ برابر یکدیگر برای کسب مدال طلا صف‌آرایی خواهند کرد.

**دو تیم آلمان و دانمارک در فینال هندبال المپیک از ساعت ۱۵ به مصاف یکدیگر می‌روند.
**فینال والیبال زنان ساعت ۱۴:۳۰ میان آمریکا و ایتالیا برگزار می‌شود تا یک جدال حساس دیگر را آمریکایی‌ها تجربه کنند.
**دیدار رده بندی بسکتبال زنان ساعت ۱۳ بین بلژیک و استرالیا برگزار خواهد شد.
*دو دیدار از رده‌بندی هندبال و واترپلوی مردان امروز برگزار خواهد شد که ساعت ۱۰:۴۵، اسپانیا با اسلوونی دیدار می‌کند و ساعت **آمریکا با مجارستان به آب خواهد زد.
**دوی ماراتن زنان از ساعت ۹:۳۰ آغاز شده و با گذشت ۱ ساعت و پانزده دقیقه از شروع آن به پایان نرسیده است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره