نماد آخرین خبر

بنیادی‌فر: تکنولوژی خط آفساید را هم داریم

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
بنیادی‌فر: تکنولوژی خط آفساید را هم داریم

ورزش 3/موعود بنیادی‌فر ابراز امیدواری کرد فصل جدید به وجود سیستم کمک داور ویدئویی با اشتباهات داوری کمتری برگزار شود.
موعود بنیادی‌فر که در مراسم برترین‌های فوتبال ایران به عنوان بهترین داور فصل گذشته انتخاب شد، پس از پایان این مراسم اظهار داشت: خداوند را شاکرم که این اتفاق افتاد اما مطمئن باشید که من نماینده جامعه داوری هستم. امیدوارم که فصل پیش‌رو هم یک فصل خیلی خوب با عملکرد خیلی خوب جامعه داوری و داوران کشور باشد و بتوانیم فصل جدید را با وجود VAR به سلامت به پایان برسانیم.
او در خصوص تاثیر استفاده از VAR در لیگ برتر ایران گفت: مطمئنا وجود VAR و کاهش اشتباهات می‌تواند کمک زیادی به لیگ و داوران ما کند. مطمئن باشید بچه‌ها آمادگی لازم را دارند. در یکی دو روز گذشته با حضور مسئولان فیفا این‌ اتفاق افتاد که بچه‌ها لایسنس‌شان را بگیرند. انشالله در فصل پیش رو با وجود VAR و داوران آماده فصل خوبی داشته باشیم و لیگ را به سلامت به پایان برسانیم.
بنیادی‌فر در پاسخ به اینکه آیا کیفیت دستگاه‌های VAR واردشده به ایران و دستگاه‌های مورداستفاده در مسابقات بین‌المللی تفاوتی دارند، گفت: فکر نمی‌کنم تفاوت زیادی داشته باشد. سیستم از نظر شکلی و نرم‌افزاری همان است اما شاید آپشن‌هایی که لازم است، کمی تفاوت ایجاد کند.
او در پاسخ به اینکه آیا دستگاه‌ها از آپشن خط آفساید برخوردار هستند، گفت: بله داریم. برای مثال سمی اتوماتیک آفساید که به صورت نیمه اتوماتیک اتفاق میفتد، یک آپشن است که با هزینه‌های زیاد می‌توانند اضافه کنند، اما فکر نکنم تفاوتی ‌وجود داشته باشد. دستگاه‌هایی که ما با آن کار کردیم تقریبا همان کیفیت را داشتند و امیدواریم که بتوانیم به همین سیستم و شرایط VAR را در لیگ داشته باشیم.
او درباره آپشن خط دروزاه نیز گفت: فکر نکنم گل لاین تکنولوژی را داشته باشیم، اما وجود خط آفساید خیلی می‌تواند به ما کمک کند.

 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره